Ha a fogyókúrával sem ér el sikereket a súlytöbblettől való megszabadulásban, érdemes megfogadnia öt tippet, ami hozzájárulhat a siker eléréséhez.

1. Ne hagyja ki a reggelit és legalább 10 gramm fehérjét fogyasszon

A kiegyensúlyozott reggeli - beleértve a fehérjét, a zsírt és a szénhidrátot - megadja a naphoz szükséges energiát. Ha kihagyja a reggelit, akkor „lemerült akkumulátorként” kezdi a napját. Számos tanulmány kimutatta, hogy a reggeli étkezés során a magasabb fehérjebevitel elengedhetetlen a sóvárgás „elnyomásához” a nap folyamán. A jó fehérjeforrások közé tartozik a tojás, a növényi alapú fehérjeporok, a pirítós natúr mogyoróvajjal, valamint a cukrozatlan joghurt bogyós gyümölcsökkel és kendermaggal.

2. Egyen kisebb adagokat vagy időnként böjtöljön

Napi háromszori normál étkezés vagy 5-6 kisebb adag - mindkét megközelítés egyenletesen tartja az anyagcserét és a vércukorszintet. Az egyensúly segít a szervezetnek, hogy a legjobb módon működjön és elkerülje a súlygyarapodást.

Egy másik megfontolandó lehetőség a böjt. Tanulmányok azt mutatják, hogy azok az emberek, akik vagy időszakosan böjtölnek, csökkentik a betegségek kockázatát, alacsonyabb a halálozási arányuk és nagyobb sikerük van a fogyásban.

3. Mérsékelt testmozgás

Az intenzív edzésprogram nagyszerű, ha elégedett a súlyával és jó egészségnek örvend, de ha fogyni szeretne, a mérsékelt edzésprogram hatékonyabb. A rendszeres 30 perces séta több „hasznot hoz”, mint egy intenzív 90 perces edzésprogram. A mérsékelt testmozgás különösen fontos, ha problémái vannak a vércukorszintjével. Egy intenzív edzés több stresszt okoz a szervezetben, mivel megemelkedik a vércukorszintje, majd viszonylag hirtelen lecsökken. Ezenkívül az erősítő gyakorlatok növelik az izmokat, felgyorsítják az anyagcserét és megkönnyítik a fogyást.

fogyókúra meditáció
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

4. Addig egyen, ameddig már nem éhes, ne a jóllakottságig

Ha jóllakottnak érzi magát, az azt jelenti, hogy túlfogyasztott. Ne adjon több kalóriát a testének, amire nincs szüksége. Ehelyett „hallgasson” az éhségérzetére - csak akkor egyen, ha éhes. Egy másik taktika a nagyobb adag reggeli, majd a nap folyamán az adagméretek csökkentése.

5. Legyen óvatos az „érzelmi” evéssel

Ha azért eszik, mert stresszes, érdemes megfontolni a hipnózist, a meditációt vagy a holisztikus pszichoterápiát, hogy segítsen elengedni a rossz étkezési szokásokat.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix