Sajnos a legtöbb férfi nem tudja, hogy a prosztatával kapcsolatos problémák gyakran az egészségtelen táplálkozásra vezethetők vissza.

A prosztata egészséges állapotának biztosítása érdekében távolítsa el az alábbi élelmiszereket az étrendjéből:

1. Vörös hús. A kutatások összefüggést mutatnak a húsfogyasztás és a prosztatarák fokozott kockázata között. A legrosszabb az, amikor a vörös húst magas hőmérsékleten (például grill) sütik.

2. Nem bioélelmiszerek. Ezek (például húsok, halak, zöldségek) tartósítószereket és szennyező anyagokat tartalmaznak.

3. Cukros ételek. A finomított cukor és édesítőszerek nem közvetlenül okoznak daganatos megbetegedéseket, hanem azáltal, hogy táplálják a rákos sejteket. Ezenkívül a magas cukorbevitel fokozhatja a gyulladást és károsíthatja a prosztatát.

4. Tejtermékek. A teljes és alacsony zsírtartalmú tej növeli a prosztatarák esélyét, mert olyan biokémiai vegyületeket tartalmaznak, amelyek növelik annak kialakulási kockázatát.

5. Fűszeres ételek. A túl sok fűszer kiválthatja a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás tüneteit.

6. Telített zsírok. A telített zsírokban gazdag étrend (például vajat, húst, feldolgozott élelmiszereket és sült ételeket) biztosan nem a prosztata egészségére szolgáló táplálék. Ehelyett válasszon alacsony zsírtartalmú étrend-alternatívákat.

7. Konzervek. Ezek tartósítószereket tartalmaznak az eltarthatóság növelése érdekében. Ezenkívül a csomagolóanyagban biszfenol-A-t (BPA) lehet, amely vegyi anyag rendkívül mérgező.

prosztata kerülendő ételek
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

8. Asztali só. A só sok nátriumot tartalmaz, és súlyosbíthatja a jóindulatú prosztatamegnagyobbodással kapcsolatos húgyúti tüneteket. Ehelyett kipróbálhatja a himalájai sót.

9. Alkohol. A mértékletes ivás ugyan csökkentheti a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás kockázatát, de nagyobb kényelmetlenséget okozhat, ha már húgyúti tünetei vannak.

10. Mesterséges transzzsírok. A növényi olajok hőmérsékletének manipulálásával készülő transzzsírok számos élelmiszerben megtalálhatók, például a mikrohullámú pattogatott kukoricában, a süteményekben és a margarinban. Ezenkívül a transzzsírok olyan élelmiszerek, amelyek növelik a prosztatarák kockázatát.

11. Fermentálatlan szójaételek. A szójatermékek körülbelül 90 százaléka génmódosított. Ezek helyett inkább próbálja ki az erjesztett szójaételeket.

12. Belsőségek. Tudjuk, hogy a vörös hús összefüggésbe hozható a prosztatarák magas kockázatával. Ugyanez vonatkozik minden belsőségre (például máj) is. Nagy mennyiségű foszfort tartalmaznak, ami növelheti a rákos megbetegedések kockázatát.

13. Bolti salátaöntetek. Tartósítószereket, vegyszereket, nagy mennyiségű nátriumot és telített zsírokat tartalmaznak, amelyek károsak az egészségre.

14. Szénsavas italok. Növelhetik a vizelési ingert, és ébren tarthatják éjszaka. Ezenkívül finomított cukrot tartalmaznak, amely táplálja a rákos sejteket. Váltson cukormentes teára vagy gyümölcslevekre.

15. Olajban sült ételek. Növelhetik a prosztatarák kialakulásának kockázatát, ráadásul elhízáshoz és szív- és érrendszeri betegségekhez is vezethetnek.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.