Lehet, hogy könnyednek tűnik, de sok erőt, rugalmasságot és kitartást igényel. Emellett nagy a sérülésveszély is, így ismerni kell a leggyakoribb táncsérüléseket.

Melyek a gyakori táncsérülések?

Az ízületek és az izmok túlzott igénybevételéből adódó sérülések (túlterheléses sérülések) a leggyakoribbak a táncosoknál. A túlterheléses sérülések többsége a bokát, a lábszárat, a lábfejet vagy a hát alsó részét érinti. Néhány gyakori táncsérülés:

  • elülső keresztszalag sérülések
  • bokaficam
  • csípősérülések
  • láb- és bokasérülések
  • térdsérülések
  • stressztörések – leggyakrabban a lábközépcsontot, a sípcsontot és az ágyéki gerincet érinti
  • a térd, a csípő, a boka és a lábfej ízületi gyulladása.

Honnan tudható, hogy a fájdalom a sérülés miatt van?

A legtöbb esetben a tánc után tapasztalt fájdalom izomfájdalom, amely általában 24-48 órán belül elmúlik. Néha néhány napig tart, ami szintén normális. Ha azonban a következő típusú fájdalmakat tapasztalja, akkor előfordulhat, hogy sérülést szenvedett:

  • fájdalom, ami felébreszti éjszaka
  • fájdalom, amely egy tevékenység kezdetén jelentkezik
  • fájdalom, amely a tevékenységgel fokozódik
  • fájdalom, amely arra készteti, hogy kompenzálja a mozdulatait.

Miért fordulhatnak elő a táncsérülések?

A tánc fizikailag megterhelő tevékenység. A táncosok naponta több órán keresztül ismétlődő mozdulatokat hajtanak végre. Tanulmányok kimutatták, hogy a napi öt órás vagy hosszabb tánc növeli a stresszestörések és egyéb sérülések kockázatát.

táncsérülés
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Az intenzív edzésen túl sok táncosnak kevés ideje jut a regenerálódásra az edzések között, és nincs "holtszezonja". A korlátozó étrend szintén hozzájárulhat a táncsérülésekhez. A megfelelő táplálkozás minden korosztály számára fontos.

Hogyan előzhetők meg a táncsérülések?

A túlterheléses sérülések többsége, sőt néhány traumatikus táncsérülés is megelőzhető. Kövesse az alábbi irányelveket a sérülés kockázatának csökkentése érdekében:

  • táplálkozzon egészségesen és legyen hidratált
  • pihenjen eleget, és kerülje a túledzést
  • végezzen keresztedzéses gyakorlatokat, hogy növelje az erő- és állóképességét
  • mindig viseljen megfelelő cipőt
  • mindig melegítsen be edzés vagy előadás előtt.
Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.