Milyen okok rejlenek az ujjak rendszeres fájdalma mögött, és hogyan lehet a leghatékonyabban kezelni?

Az irodai és a fizikai munka ugyanannyira képes rendszeresen jelentkező vagy folyamatos fájdalmat kialakítani az ujjakban. Az egész napos gépelés vagy eszközök szorítása idővel nem csak fájdalmat, ropogást okozhat, de az ujjak bedagadhatnak, az ízület begyulladhat, és akár az ujjak mozgásában is korlátozhat minket az állapot.

Fiatal korban leginkább a megterhelés okozza az ujjak fájdalmát, idősebb korban pedig a porc kopása, károsodása. Az ujjak és a kéz állandó terhelése ízületi gyulladáshoz, azaz artritiszhez vezethet, ami egy nem visszafordítható állapot. A leginkább úgy védhetjük meg ujjaink ízületeit, ha csökkentjük a terhelést, gépelés közben rendszeresen szünetet tartunk, kímélve átmozgatjuk kétóránként a kezeinket és ujjainkat, illetve porc- és ízületerősítő vitaminokat szedünk.

ujjak
Forrás: pexels.com

Az artritisz ugyan nem gyógyítható, de a fájdalom csökkenthető, egyrészt gyógytornász által betanított tornával, nyújtással, másrészt jeges borogatással. Amikor jelentkezik a fájdalom, tegyük hideg vízbe ujjainkat, csavarjuk be hideg kendővel vagy helyezzünk rá jégzselét, de gyulladáscsökkentő krémekkel is javíthatunk az állapoton.

A masszázspisztolyos masszírozás is jót tesz, átmozgatja az ujjak körüli izmokat, kímélve az ízületeket. Fájdalmas, gyulladt esetekben az orvosok a kéztőcsontok és kézközépcsontok közötti ízületekbe hialuronsav injekció beadását is javasolhatják.

Az ujjfájdalom ellen a legjobb, amit tehetünk, a megelőzés. Mozogjunk, melegítsük be ujjainkat munka előtt, és sose felejtsünk el nap közben is beiktatni pihenőket, amikor csökkentjük a terhelést.

Borítókép forrása: pexels.com
 
Neked ajánljuk

Mit érdemes enni a hőhullámok enyhítésére?

Óvatosan válassza meg az elfogyasztandó ételeket, hogy segítségükkel enyhítse a menopauza alatti hormonális ingadozásokat és hőhullámokat.