A fájdalmas görcsök, a puffadás, az emésztési zavar és a hangulati ingadozás a menstruáció néhány gyakori mellékhatása, amelyek miatt sok nő szenved.

A menstruációs görcsök és egyéb kellemetlen panaszok csökkentésének egyik hatékony módja az, ha odafigyel arra, mit eszik.  Ezen időszakban a fehérjében, vasban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag ételeket ajánlott fogyasztani. A tápanyagoknak a legjobb forrásai közé tartozik a hal, a csirke, a gyümölcsök, a diófélék és a leveles zöldségek. Egyes ételek azonban súlyosbíthatják a tüneteit.

Íme, 10 étel, amelyet kerülni kell a görcsök és a kellemetlen érzések megelőzése érdekében:

1. Sós snackek

A só vízvisszatartáshoz vezet a szervezetben, ami időszakonként puffadást okoz. A menstruáció alatt tartózkodnia kell minden sós harapnivalótól. Ide tartoznak a chipsek, a sós kekszek és a magas nátriumtartalmú szószok is.

2. Édességek

A cukros ételek, például a cukorkák és a sütemények ezen időszak legrosszabb ételei közé tartoznak. Bár lehet, hogy cukorra vágyik a menstruációján, az csak ronthatja a hangulati ingadozásait. Fogyasszon inkább a gyümölcsöket, hogy kielégítse az édesség utáni vágyait.

3. Alkohol

Az alkohol kiszáradást, szédülést, fejfájást és puffadást okoz, ezért csak rontja a menstruációs tüneteket. Kerülje az alkoholt a fájdalommentes időszak érdekében.

4. Kávé

A kávé fokozhatja a fejfájást és puffadást okozhat a menstruáció során. Ezenkívül dehidratálhat, és emésztési problémákat okozhat. Ezek miatt érdemes mérsékelnie a kávéfogyasztását.

menstruáció kerülendő élelmiszerek
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

5. Vörös hús

Ellentétben a hallal és a csirkével, amelyek jó táplálékok a menstruációs görcsök ellen, a menzesz közben kerülni kell a vörös húsok fogyasztását. Ennek az az oka, hogy a vörös húsok prosztaglandinokat szabadítanak fel a szervezetben, ami súlyosbíthatja a méhgörcsöket.

6. Nehezen emészthető ételek

Kerüljön el minden olyan ételt, amelyet nehezen emészt meg, vagy amelyekre érzékeny a menstruáció során. Teste ilyenkor sérülékeny állapotban van, és valószínűleg hasmenéssel, emésztési zavarokkal vagy hányingerrel küzd. Ezen ételek fogyasztása csak ront a helyzeten.

7. Fűszeres ételek

A fűszeres ételek nem a legjobb ételek, mert gyomorirritációt okozhatnak. Súlyosbíthatják a menstruációs tüneteket, például a hasmenést és a hányingert. Ezért kerülje a fűszeres ételeket, különösen akkor, ha alacsony a fűszertoleranciája.

8. Magas zsírtartalmú ételek

A menstruáció ideje alatt tartózkodjon az egészségtelen zsírokban gazdag ételektől. Ide tartoznak a rántott ételek, például a sült krumpli, a hamburgerek vagy a sült csirke. Az egészségtelen zsírok gyulladást okozhatnak, amely ronthatja a menstruációs tüneteket.

9. Finomított gabonák

A teljes kiőrlésű gabonák jobb táplálékok a menstruációs görcsökre, mint a finomított változatok. A finomított magvak nehezebben emészthetők, és súlyosbíthatják a menstruációs görcsöket. Ehelyett válasszon teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszereket és barna rizst.

10. Feldolgozott élelmiszerek

A legtöbb feldolgozott élelmiszer olyan összetevőket tartalmaz, amelyeket el kell kerülnie a menstruáció során. A feldolgozott snackek általában nagy mennyiségű cukrot, sót vagy egészségtelen zsírokat tartalmaznak. Még az egészségesnek tűnő feldolgozott élelmiszerek, például a gyümölcslevek és a müzliszeletek is magas cukortartalmúak lehetnek, ezért a legjobb, ha menstruációja során kerüli azokat.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Ilyen üzenete van számunkra a menstruációs ciklusnak (x)

Majdnem minden nő megtapasztalja élete során, hogy valamilyen csúszás vagy zavar adódik a menstruációs ciklusában. Rendszertelenül érkezik: egyszer túl korán, máskor pedig későn jön meg. Összeszedtük, milyen okok állhatnak a cikluszavar hátterében.