A speciális gáttáji gyógytorna javíthatja az inkontinenciát és a szexuális életünkben is felüdülést hozhat.

A Kegel-gyakorlatok egyszerű összeszorító és elengedő mozdulatsorból tevődnek össze, amelyeket azért alkalmazhatunk, hogy erősebbé tegyük a medencefenék izmait. A medencénk a csípőnk közötti terület tartja és befolyásolja a reproduktív szerveink működését, tehát mind vizelettartási problémáknál, mind szexuális életünk javítására alkalmas lehet.

kegel_gyakorlatok_vegzese
Forrás: pexels.com

A medencefenék olyan izmok és szövetek együttese, amely gátat, izomövet képez a medence alján. Ez a parittya alakú képlet a helyén tartja az ivarszerveinket, amibe bele tartoznak kiválasztószerveink is, vagyis mind a vagina, férfiaknál a hímvessző, mind a húgyutak. A gyenge medencefenék olyan problémákhoz vezethet, mint például a belek vagy a húgyhólyag kontrollálásának képtelensége. A renyhe medence izmok inkontinenciát vagy méltatlan szexuális életet eredményezhetnek.

A Kegel-gyakorlatokat bárhol, bármikor észrevétlenül lehet végezni, de persze legjobb az otthon nyugalmában. A torna betanulása a férfiak és nők esetén is változást hoz, tehát mindkét nem számára egyformán hasznos lehet. Az inkontinencia megfékezése, tüneteinek enyhítése mellett befolyásolja a szexuális együttlét minőségét, a hüvely és a hímvessző izgalmi állapotát.

Így végezzük:

  • Az ivarszerveket kell tornára fogni, a záróizmokat 5 másodpercre megfeszíteni, majd ugyanennyi ideig pihentetni.

  • Ezt ismételgetni kb.10-szer.

  • Az alap Kegel-gyakorlatsor négy részből áll:, a záróizmok lassú, megtartott (állóképesség fejlesztés) összehúzása,

  • majd nagy erejű (erőfejlesztő) és gyors (gyorsaságfejlesztő) összeszorítás,

  • végül a medencefenéki izomzat megemelése.

  • A napi tornát pár hónapig mindenképp végezni kell, hogy megtapasztaljuk jótékony hatását.

A Kegel-gyakorlatok elvégzése előtt mindig ürítsük ki a hólyagunkat! Kezdőként a gyakorlatok elvégzése előtt meg kell találnunk egy csendes, privát helyet, ahol leülhetünk vagy lefekhetünk. Eleinte türelem szükséges a mozdulatok ráérzésére, hogy a megfelelő izmokat működésbe tudjuk hozni. Ha ráéreztünk, onnantól szinte bármikor és bárhol tudjuk végezni, utazás vagy munka közben is.

Forrás: https://www.healthline.com/health/kegel-exercises
Borítókép forrása: pexels.com