A feltételezett összefüggést alátámasztó kutatások közvetettek, de a szájhigiénére való odafigyelés még mindig fontos része az egészség megőrzésének.

A kardiológusok sok átfedést látnak az ínybetegségben szenvedők és azok között, akiknek kórtörténetében szívbetegség, szívroham vagy szélütés szerepel. Ismert, hogy a rendszeresen fogkefét és fogselymet használó emberek általános egészségi állapota jobb, esetükben kevesebb fogínybetegség és fogágygyulladás fordul elő.

A rossz szokások összefüggenek a szívproblémákkal

A szájüreg és a szív rossz egészségi állapota gyakran együtt jár, különösen, ha dohányzik, cukorbeteg, elhízott vagy magas a vérnyomása. A dohányzás és a szívbetegség közötti kapcsolat jól ismert. A dohányosok esetében nagyobb a valószínűsége a rossz szájhigiénének, valamint nagyobb a szájüregi rák, a fogágygyulladás és a fogínygyulladás gyakorisága. A cukorbetegség szájszárazsághoz, rosszul gyógyuló ínyhez és szájpenészhez is vezethet, amely a száj és a torok gombás fertőzése. Valójában azok, akik cukorbetegek és dohányoznak, hússzor nagyobb valószínűséggel kapnak szájpenészt vagy fogágybetegséget. Az eddigi tanulmányok eredményei szerint az ínybetegségek növelhetik a vérnyomást, és befolyásolhatják a magas vérnyomás kezelésére használt gyógyszerek hatékonyságát.

ínybetegség szívprobléma
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Az egészséges táplálkozás javítja a szívműködést. Azoknak, akik kerülik a magas cukortartalmú ételeket, általában egészségesebbek a fogaik és az ínyük.

Hogyan csökkenthető a kockázat?

A megelőzés kulcsfontosságú. A szív- és szájproblémák valószínűségének csökkentése érdekében tegye meg az alábbi lépéseket a kockázati tényezők csökkentése érdekében:

  • leszokás a dohányzásról
  • mértékkel fogyasztott alkohol
  • fogyás
  • alacsony cukortartalmú ételek és italok fogyasztása
  • a cukorbetegség és a magas vérnyomás kezelése
  • rendszeres testmozgás
  • a gyümölcsök és zöldségek fogyasztásának növelése.

Ezek az egészséges életmódbeli változtatások nemcsak a szívbetegségek megelőzésében segítenek, hanem a koleszterinszint és a vérnyomás javításához is nagymértékben hozzájárulnak.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix

 

 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.