A rohanó életmód rengeteg stresszel jár: szinte mindannyian ismerjük, milyen idegi fáradtságot tudnak okozni a feszes határidők, a folytonos információáramlás vagy a megfelelési kényszer. Mit tehetünk, hogy csökkentsük a stresszt az életünkben?

A stressz lehet pozitív is

Nemcsak rossz, hanem jó stressz is létezik. Utóbbi segít bennünket abban, hogy jól teljesítsünk olyan helyzetekben, amikor kiemelkedően szeretnénk szerepelni, például egy állásinterjún vagy akármilyen vizsgán. A pozitív stressz ennél hétköznapibb szituációkban is jelen van: motivál bennünket például egy finom családi ebéd készítésekor vagy ajándékvásárlás közben is. Sokszor észrevétlen marad, mégis egyfajta felhajtóerőként van jelen az életünkben. Ám ezzel vigyáznunk is kell, mert a túl sok pozitív stressz egy idő után átalakulhat negatív stresszé.

Amikor a pozitív stresszből negatív lesz…

Amikor a pozitív stressz túlzottan érzékelhetővé válik és hirtelen sok lesz belőle, onnantól már negatív stresszről beszélhetünk. A negatív stressz tünetei mindenkinél másképp jelentkeznek. Türelmetlenné válhatunk másokkal, erős szívdobogás, esetleg gyomorfájdalom jelentkezhet, hatalmukba keríthetnek a rossz gondolatok, de levertség és kimerültség is úrrá lehet rajtunk. Sőt, az állandó feszültségtől alvászavarok is kialakulhatnak. Ezek mindegyike figyelmeztető jel, amelyet érdemes komolyan venni.

Ezt tehetjük, ha túl sok a stressz

Mi magunk is tehetünk azért, hogy kevesebb stressz legyen az életünkben: akár apró dolgok is segíthetnek ebben. Nem is gondolnánk, de rengeteget számít, miként indul a napunk. Vannak olyan rituálék, amelyek jó kedvre deríthetnek bennünket, ezeket érdemes minden reggel gyakorolni. Nem kell egyből nagy dolgokra gondolni, néha az is elég, ha elfogyasztunk egy könnyű reggelit és mellé elkortyolunk egy csésze finom kávét. Ha elégedetten és jókedvűen lépünk ki a lakásunk ajtaján, napközben is kevésbé leszünk ingerültek és feszültek. Amennyire tudjuk, rendezzük be otthonosan az irodát, ahol dolgozunk. Legyen például az asztalunkon egy-két olyan dolog, például fényképek vagy virágok, amelyek örömmel töltenek el, ha rájuk pillantunk. A székünk is legyen komfortos, mert ha egész nap kényelmetlenül gubbasztunk, az feszültté tehet minket. Amennyire tudjuk, kerüljük a konfliktusokat a kollégákkal, mert a feszült kapcsolatok meg tudják mérgezni a mindennapjainkat.

3xD05NyPKWsjIOWelypLtFqk2CLzHLxvqQ3jTCIf
Vény nélkül kapható gyógyszer

Segíthetnek a gyógynövények

A mindennapi stressz oldásában segíthetnek a gyógynövények is. A Sedacur forte három gyógynövény, a macskagyökér, a komló és a citromfű hasznos összetevőit tartalmazza: ez a gyógyszer nappal nyugtat, hatásosan oldja a feszültséget, éjjel pedig pihentető alvást biztosít, és eközben a teljesítményünket, az éberségünket és koncentrálóképességünket nem befolyásolja hátrányosan. A Sedacur forte az autóvezetéshez szükséges képességeinkre sem hat negatívan. Nem kell orvossal felíratni, recept nélkül kapható a patikában.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 
Neked ajánljuk

Hogyan ronthatja el a környezet a baba alvását?

Az alvási környezet, vagyis a szoba, ahol a baba alszik nagyon erős hatással lehet arra, hogy milyen könnyen tud elaludni, hányszor ébred fel éjjel és mikor kel reggel.