A távmunkában dolgozók száma folyamatosan emelkedik, és a COVID-19 járvány következtében még több munkavállaló végzi tevékenységét otthonában, a megszokott munkahelyi környezet helyett. Akár ideiglenesen, akár hosszú távon dolgozunk otthonról, van néhány tipp, amely segít bennünket a hatékony és produktív munkavégzésben.
Tervezzük meg a napirendünket. Következetesen tartsuk magunkat a szokásos munkahelyi rutinunkhoz, törekedve a munkakezdési és befejezési időkre.
Úgy öltözzünk fel, mintha dolgozni mennénk. Pszichésen segíti a produktivitásunkat, ha olyan ruhákat veszünk fel, amelyekben a munkahelyünkre mennénk.
Maradjon kapcsolatban a kollégáinkkal. A konferenciahívások és az online megbeszéléseken túl próbáljunk meg virtuálisan beszélgetni munkatársainkkal.
Szakítsunk időt a sétára. Az otthoni mozgásszegényebb munkavégzésnél törekedjünk a rövidebb, 10 perces szüneteinkben végzett sétára, lépcsőzésre, stb.
Jelöljük ki a munkaterületünket. Otthonunk „nyugodtabb” részein elhelyezett íróasztal segít fenntartani a határokat az otthoni és a munkahelyi élet között.
Korlátozzuk a zavaró tényezőket. A meghatározott ütemezés és a munkaterület kijelölése korlátozhatja a felesleges zavaró tényezőket.
Szabályozzunk a hangerőt. Ha hiányoljuk a szokásos munkahelyi „zümmögést”, találjuk meg a számunkra ideális háttérzajt, figyelembe véve a szintén otthonról dolgozó családtagjainkat.
Készítsünk házirendet. Munkaidőnkben elsősorban a feladatainkra fókuszáljunk, ne a háztartási tevékenységeinkre, különben nem fogjuk tudni betartani a napirendünket.
Határozzuk meg a csapatnormákat. Talán az egyik legfontosabb, hogy világossá tegyük az elvárásainkat, mint például a megbeszélések ideje, figyelembe véve munkatársaink preferenciáit.
Legyenünk türelmesek. Amennyire csak lehetséges, próbáljunk türelmesek maradni önmagunkkal, családtagjainkkal, és kollegáinkkal, hiszen mindannyian különösen stresszes időszakban vagyunk.