A távmunkában dolgozók száma folyamatosan emelkedik, és a COVID-19 járvány következtében még több munkavállaló végzi tevékenységét otthonában, a megszokott munkahelyi környezet helyett. Akár ideiglenesen, akár hosszú távon dolgozunk otthonról, van néhány tipp, amely segít bennünket a hatékony és produktív munkavégzésben.

Tervezzük meg a napirendünket. Következetesen tartsuk magunkat a szokásos munkahelyi rutinunkhoz, törekedve a munkakezdési és befejezési időkre.

Úgy öltözzünk fel, mintha dolgozni mennénk. Pszichésen segíti a produktivitásunkat, ha olyan ruhákat veszünk fel, amelyekben a munkahelyünkre mennénk.

Maradjon kapcsolatban a kollégáinkkal. A konferenciahívások és az online megbeszéléseken túl próbáljunk meg virtuálisan beszélgetni munkatársainkkal.

Szakítsunk időt a sétára. Az otthoni mozgásszegényebb munkavégzésnél törekedjünk a rövidebb, 10 perces szüneteinkben végzett sétára, lépcsőzésre, stb.

Jelöljük ki a munkaterületünket. Otthonunk „nyugodtabb” részein elhelyezett íróasztal segít fenntartani a határokat az otthoni és a munkahelyi élet között.

homeoffice_produktivitas
Forrás: pixabay.com

Korlátozzuk a zavaró tényezőket. A meghatározott ütemezés és a munkaterület kijelölése korlátozhatja a felesleges zavaró tényezőket.

Szabályozzunk a hangerőt. Ha hiányoljuk a szokásos munkahelyi „zümmögést”, találjuk meg a számunkra ideális háttérzajt, figyelembe véve a szintén otthonról dolgozó családtagjainkat.

Készítsünk házirendet. Munkaidőnkben elsősorban a feladatainkra fókuszáljunk, ne a háztartási tevékenységeinkre, különben nem fogjuk tudni betartani a napirendünket.

Határozzuk meg a csapatnormákat. Talán az egyik legfontosabb, hogy világossá tegyük az elvárásainkat, mint például a megbeszélések ideje, figyelembe véve munkatársaink preferenciáit.

Legyenünk türelmesek. Amennyire csak lehetséges, próbáljunk türelmesek maradni önmagunkkal, családtagjainkkal, és kollegáinkkal, hiszen mindannyian különösen stresszes időszakban vagyunk.

Forrás: https://www.ccl.org/
Borítókép forrása: pixabay.com