Előfordulhat, hogy a fásultságtól majdnem elalszunk a munkahelyen. Ha fel tudjuk magunkat frissíteni, több energiánk is lesz.

Vannak olyan helyzetek, napok vagy időszakok, amikor a munkát unalmasnak, monotonnak éljük meg. Ilyenkor lelassulunk, halogatunk, elodázzuk, amit csak lehet. Ha fáradtnak, letargikusnak, kiégettnek érezzük magunkat, érdemes ezt a 10 tanácsot kipróbálni, hogy felfrissüljünk!

Így maradjunk éberek a munkahelyünkön
Forrás: unsplash.com
  1. Sétáljunk munka előtt. Ne rohanjunk, hogy beérjünk, inkább kalkuláljuk bele, hogy lesétálunk egy megállót és sütkérezünk a napfényben. 

  2. Váloztassunk a tevékenység módján. Nemcsak az éberség miatt hasznos, de a mozgásszervi panaszok ellen is kiváló, ha időnként felállunk vagy leülünk és úgy dolgozunk tovább. Esetleg fitlabdára vagy térdeplő székre ülve is dolgozhatunk.

  3. Jó hatású a rendezett munkakörnyezet és a fény. Engedjük be az ablakon a természetes fényt és legyen rend előttünk.

  4. Igyunk elég folyadékot. Nem is gondolnánk mennyire fontos a bőséges - lehetőleg ásványvíz - fogyasztása a szervezetünk számára.

  5. Reggel kávézzunk. A munkaidő elejére időzítsük a koffein adagot, ami a kávén kívül lehet tea is.

  6. Egészséges nassolnivalókat fogyasszunk. Munka közben megfeledkezhetünk az ivásról és az evésről is, így az energiánk csökken, ami nehezebbé teszi a munkára való koncentrálást.

  7. Kezdjük a könnyebb feladatokkal! Ha nagyon fáradtan indul a napunk, végezzünk el pár egyszerű munkafolyamatot, mint például a levelek megválaszolása. 

  8. Az illatok ereje. Talán nem hisz benne mindenki, de érdemes kipróbálni az illatok energizáló hatását! Pár csepp citrus, eukaliptusz, borsmenta, citromfű az aromadiffúzorban vagy egy illatpárnán csodákra képes!

  9. Lefekvés előtt 1 órával már kerüljük a TV-nézést, a közösségi médiát, az evést és a dohányzást is!

  10. Lefekvés után összegezzük a napunkat és gondoljuk át a következőt. Határozzuk el, milyen célokat fogunk megvalósítani, így másnap sokkal energikusabban és tettre készebben fogjuk indítani a napunkat.

Forrás: https://www.healthline.com/health/how-to-stay-awake-at-work?fbclid=IwAR0cF8-pmlX-fr3u6NVrWRb2mGFUXeLqxE1wVpQ4IG24qahVx2u2dhgkQeg#stay-awake-at-work
Borítókép forrása: unsplash.com