Az egész napos monoton munka után nem könnyű feladat vissza nyerni az egyensúlyt, ám nem is lehetetlen!

Először is meg kell vizsgálni, melyek azok a tényezők, amelyek a tényleges fáradtságot okozzák. Utána sorra lehet venni azokat az apróságokat, melyeknél talán nehéz az első lépést megtenni, rávenni magunkat, hogy megmozduljunk, de mégis felüdülést hozhatnak. A mozgás, legyen akár csak 15 perc is, sokat segíthet a feltöltődésben, de a vitamindús étel elfogyasztása és a megfelelő alvás is csodákra képes.

munka
Forrás: unsplash.com

A kiégést gyakran az okozza, hogy nem fejezzük be a munkát. Manapság ezernyi program van, ami összeköttetésben tart a kollégákkal, a főnökünkkel. Megjelenik egy új email, és már kényszeredetten nyitjuk is meg. Fontos megtartani azonban a privát szférát.

Érdemes aktív, alkotó hobbikat találni a szabadidőnk eltöltésére. Persze a videójátékok és az éjjelbe nyúló sorozatnézés is hozhat kikapcsolódást, de sajnos ezek sokszor csak tovább terhelik az agyat és növelik a fáradtság érzését.

Az egyhangúság megtörése szintén sokat segíthet és könnyebb, mint gondolnánk. Apró változtatásokkal teljesen más hangulatot adhatunk a napunknak, és akár új helyzeteket, embereket is bevonzhatunk. Menjünk más útvonalon haza a munkából! Ha otthonról dolgozunk, tervezzük át a munkaállomásunkat! Kimehetünk a parkba vagy a teraszra. Változtassunk a napi rutin menetén, a feladatok sorrendjén! Iktassunk be rövid pihenőket, mozgassuk át magunkat!

A feltöltődéshez elengedhetetlen a szeretteinkkel történő valós kommunikáció. Bár a pandémia megnehezíti, a technológia eszközöknek köszönhetően ma már online is van rá mód, hogy lássuk egymást.

Forrás: https://www.healthline.com/health/mental-health/tired-from-work?fbclid=IwAR2B82CNuWxNO-fh2_uGGM6kLD7-uPEBpiDvwVdjIGopQK0oN0HWhUr37Z8
Borítókép forrása: unsplash.com