De ennek nem kell így lennie. Néhány apró szokás beiktatásával olyan életmódot teremthetünk, amellyel megőrizhetjük, sőt javíthatjuk a testi-lelki egészségünket.

Íme négy ötlet, amely beilleszthető a munkaidőnkbe:

Vigyünk magunkkal ebédet. Csomagoljunk a saját igényeinknek megfelelően adagolt egészséges ételt. Ezzel sok pénz és idő takarítható meg.

Tipp: szánjunk pár órát szerdán és vasárnap arra, hogy előre elkészítsük és becsomagoljuk az ebédet, így a többi munkanap után nem kell ezzel foglalkoznunk.

Mindenhova vigyük magunkkal folyadékot. Az íróasztalunknál ülve is törekedjünk arra, hogy a munkaidőnk során többet igyunk az eddigieknél.

Tipp: határozzuk el, hogy a munkaidő lejártáig fél-egy literrel több folyadékot fogyasztunk el. Ezzel motiváltak, de ami a legfontosabb, megfelelően hidratáltak is leszünk.

napirend_munka
Forrás: pixabay.com

Hetente legalább háromszor illesszük napirendünkbe a testmozgást. Ez kezdetben nehéz lehet, különösen, hogy a munkába járás is időigényes.

Tipp: keressük meg a számunkra legmegfelelőbb időt a szabadban vagy az edzőteremben végzett mozgás gyakorlásához. Munka előtt, útban a munkahelyünkre, ebédszünetben egy közeli parkban, közvetlenül a munka befejezése után vagy otthon is beilleszthető napirendünkbe a mozgás, még a zsúfoltabb napokon is.

Lelki egészségünk fenntartása ugyanolyan fontos, mint a testünk gondozása. Egyik sem lehet egészséges a másik nélkül.

Tipp: munkánk során is hallgassunk az érzéseinkre és figyeljünk a testünk jelzéseire, mert semmi sem olyan fontos, mint az egészségünk. A stressz, a fáradtság és a szorongás annak a jele, hogy szünetre van szükségünk. Ha túllépünk a határainkon, könnyebben megbetegedhetünk.

Borítókép forrása: pixabay.com