Az arthritis tünetei sokszor fájdalmasak, megnehezítik a mozgást, és az ember kedvére is nagyon negatív hatást gyakorolnak.

Ilyenkor extrán nehezített a munkavégzés, pláne egész nap egy székben ülve. A nap jó részében egy székben ülve jónak tűnhet az ízületi gyulladásban szenvedő személynek, hiszen nem kell magát mozgással megerőltetnie. Igen ám, de a rendszeres mozgás ideális az ízületek lazaságának és mozgékonyságának megőrzéséhez, serkenti a keringést és az anyagcserét. Tehát a hosszú ideig tartó ülés kontraproduktív az ízületi gyulladásos kezelésekkel szemben. Akkor mit tehetünk, ha ezzel a problémát ülőmunkát végzünk vagy home office-ban vagyunk?

izuleti_fajdalom_ulo_munka
Forrás: pexels.com
  • Üljünk egyenesen! Az egyenes ülés megtartja a gerinc megfelelő görbületét, megakadályozza az alsó háti szakasz fájdalmát és, hogy a nyakat megerőltessük. Zárjuk a lapockazáró izmokat, és figyeljünk a monitor magasságára!

  • Legyen a billentyűzet a megfelelő helyen! Minél távolabb van a billentyűzet, annál inkább be kell hajolnunk ahhoz, hogy elérjük azt. Ez azt jelenti, hogy felesleges megterhelést jelent a nyak, a váll és a karok számára. Tartsuk a billentyűzetet kényelmes távolságban, hogy a karjaink könnyedén pihenhessenek az íróasztalon, miközben egyenesen ülünk!

  • Használjunk és alakítsunk ki ergonomikus munkakörnyezetet: ortopéd/térdeplő szék, billentyűzet tartó vagy akár egy kis párna segíthet abban, hogy jobban érezzük magunkat.

  • Kelj fel és járj – vagyis iktassunk be mozgási szüneteket! Az időről időre való felkelés jó módja annak, hogy valamilyen mozgást beépítsünk a napba. Végezzünk körzéseket, sétáljunk, masszírozzuk át a tagjainkat, szívjunk egy kis friss levegőt!

  • Ülve is mozgassuk át magunkat! Az ízületi gyulladásra jó, ha alkalmanként nyújtjuk a lábat. Majd ismét hajlítsuk be. Körözzünk a bokánkkal. Végezzünk szorító gyakorlatokat: feszítsük meg minden izmunk, majd lazítsuk el! Ezt ismételjük meg ötször!

Fontos, hogy fogyasszunk elegendő tiszta folyadékot is a nap során! Ne felejtsük el bevenni a gyógyszereinket, vitaminokat, táplálékkiegészítőket, melyek jót tesznek a mozgásszervi megbetegedéseknek. Az MSN, glükozamin és kondroitin tartalmú gyógyászati készítmények kedvezőek lehetnek, ilyen például a teljesen természetes izlandi zöldkagyló kivonata.

Ha nem ülünk, hanem pont, hogy egész nap talpon vagyunk, az sem kedvező az ízületi gyulladásnak. Ilyenkor viszont iktassunk be ülő szüneteket, tartsunk minél több eszközt kéztávolságban, amikre szükségünk lehet, figyeljünk rá, hogy ne emeljünk nehéz dolgokat. És bár álldogálunk, az nem mozgás, illetve nem kedvező, tehát szintén fontosak a szünetek és a beiktatott tornagyakorlatok!

Forrás: https://www.healthline.com/health-news/why-its-difficult-to-keep-your-job-if-you-have-rheumatoid-arthritis
Borítókép forrása: pexels.com