Mit tehetünk, hogy az otthoni munkavégzést kellemesebbé tegyük? Néhány egyszerű lépéssel garantáltan stresszmentessé tehetjük az otthoni munkalégkört még akkor is, ha a gyerekek is otthon vannak. Hogy hogyan? Íme néhány tipp!

1. Virtuális ebéd a kollégákkal

Próbáljuk egy kicsit megszakítani az egyedüllétet azzal, hogy meghívjuk a kollégákat egy online ebédre. Mindenkinek jól fog esni egy kicsit úgy beszélgetni, mintha egymás mellett ülnétek a kedvenc kifőzdétekben vagy a céges konyhaasztalnál. Tipp: Nézz utána, hogy tudsz-e rendelni a kedvenc éttermedből, így még jobb lesz az élmény!

Forrás: Pixabay
Forrás: Pixabay

2. Foglald le a gyerekeket

Akinek gyereke van, pontosan tudja, hogy épp a legfontosabb hívás közben fog eltörni a mécses a kicsinél vagy éppen akkor szeretne azonnal valamit, amikor egy határidős feladatunk van. Ilyenkor csak az segít, ha feszes napirendet készítünk. Délelőttre jöhet egy kis gyakorló feladatsor, ebéd utánra egy kis jutalom-mese a tévén, délutánra ügyességi, kreatív feladatok a YouTube-ról, amikkel jó eséllyel lefoglaljuk a csemetét. 

3. Legyen kényelmes, de ne álmosító az otthoni munkahely

Nem mindegy, hol rendezzük be a dolgozósarkot. Ha kényelmetlen, az egész nap kínszenvedés lesz, ha túl kényelmes, jó eséllyel hamar elbágyadunk. Célszerű csendes, de központi helyet választani, ahonnan kézben tarthatjuk a háztartást, de kellőképp csendes. Ilyen lehet az étkező vagy a nappali nyugodt sarka. 

4. Tartsunk szünetet

Ügyeljünk arra, hogy ne feledkezzünk bele túlságosan a munkába. Tartsunk 1-2 óránként szünetet, ilyenkor igyunk meg nyugodtan egy kávét, vigyük ki sétálni a kutyát vagy végezzünk el egy online jóga gyakorlatsort. 

5. A munkaidő az munkaidő

Ne essünk abba a hibába, hogy mivel úgyis otthon vagyunk, belecsúszik az estébe is a munka. Tartsuk be a munkaidőt, végezzük el a feladatainkat, de utána legyen a pihenésé a főszerep. Ha napközben nem volt alkalmunk mozogni, sétálni, pótoljuk délután. Ha családunk van, ez az idő legyen a közös időnk!

Borítókép forrása: Pixabay