A kedvetlenség és a munkahelyi depresszió nem egészen ugyanazt. De mindkettő ellen felvértezhetjük magunkat!

A mentális egészségünk egyensúlyban tartása az élet minden területén nagyon fontos. A stressz, a mindennapok kihívásai, az állandóan aktív életmód hatással van a karrierünkre és a magánéletünkre is.

munkahelyi depresszió
Forrás: unsplash.com

A munkahelyen számos stressz érhet minket: határidők, konfliktus a kollégákkal, félelem a főnök reakciójától, egy új ügyfél elvárásai, rossz vagy nem támogató munkahelyi környezet, rendszertelen munkabeosztás, alulfizetettség, alulértékeltség és még sorolhatnánk. A munka mennyisége pedig csak fokozza mindezeket, a túlóra a legtöbb helyen „általános elvárás”. Ilyen kondíciók mellett az ember könnyen fásulttá válik, kedvetlen lesz, szorong, egy-egy nagyobb kihívás miatt akár pánikroham is előfordulhat.

A munkahelyi depresszió következtében csökken a hatékonyságunk, állandósul a rosszkedvünk, romlik a koncentrációnk, szétszórtabbak, ingerlékenyebbek lehetünk. További jele lehet a sírógörcs, a túlzott étvágy vagy az étvágytalanság, az alvási nehézségek és a közösség kerülése.

Mit tehetünk a munkahelyi depresszió ellen?

  • Váltsunk! Bármilyen kemény döntésnek is hangzik, néha ez az egyetlen megoldás. A változás sosem könnyű, senki sem szeret kilépni a megszokott rutinból, még ha rossz is. Nem biztos, hogy azonnal rátalálunk a számunkra tökéletes munkára, de már maga a változás előre mozdíthat, új ismeretségeket hozhat.

  • Amíg marad a meglévő munka, addig iktassunk be rövid szüneteket. Ez lehet séta a napfényben, egy kávé a szabadban, egy régi ismerős felhívása, vicces videók nézegetése, stb.

  • A stressz és depresszió kiváló ellenszere a mozgás. Bármilyen szabadidős aktivitás - akár csak 15 perc naponta - segít, hogy jobban legyünk.

  • Tanuljunk meg kikapcsolódni és relaxálni. Keressünk egy vezetett meditációt, gyakoroljuk és a helyes légzés kíséretében egy-két alkalom után sokkal kellemesebben érezzük majd magunkat.

  • Válasszunk szelíd módszereket a lelkünk megnyugtatására. Igyunk citromfű, orbáncfű, macskagyökér és komlótoboz teát, alváshoz próbáljuk ki a melatonint vagy a triptofánt!

Forrás: https://www.healthline.com/health/depression/work-depression
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan kezelhető a cellulit?

A narancsbőr kialakulása gyakorlatilag elkerülhetetlennek tűnik – a testalkattól függetlenül. De mi is az a cellulit? Ez ugyanaz, mint a zsír?