A napi 8-12 órás számítógép előtt végzett munka rendesen igénybe veszi csuklónkat, ebből pedig hosszútávon is problémák alakulhatnak ki.

Nem csak mentális, de fizikai stressz is éri a testünket asztali munkavégzés során. A vállaink folyamatosan feszültek akár az idegességtől, akár az egész napos üléstől, a csuklónk pedig olyan mechanikai stressznek van kitéve, mintha egész nap fizikai munkát végeznénk. Ha naponta 6, 8 vagy akár 12 órán át is a laptop billentyűzetén gépelünk, az egyoldalú terhelés, a rossz kézpozíció és az egyhangú mozdulatsorok miatt hamar kialakulhat fájdalom, majd a fájdalom után gyulladás vagy épp ízületi károsodás következhet.

Munkát nem tudunk teljes mértékben váltani, de billentyűzetet igen. A laptophoz vagy asztali géphez is csatlakoztathatunk ergonomikus billentyűzetet, amelyek védik az ízületeket, és kevésbé tudunk rajtuk olyan hirtelen mozdulatokat is végezni csuklónkkal, amitől megsérülhet a szalag vagy az ízület.

Vállunkat is helyesebben tartjuk a speciálisan kényelmesre alakított billentyűzeteket használva, így nem sugárzik több fájdalom az amúgy is igénybevett és folyamatosan szúró, zsibbadó csuklónk felé.

csukló
Forrás: pexels.com

Fontos, hogy a kényelmes eszközök használata mellett rendszeresen tornáztassuk is át kezeinket, alkarunkat és csuklónkat, hogy a merev tartás ne legyen folyamatos, sőt, kétóránként egyszer pihenőt is iktassunk be. Ilyenkor ne használjuk néhány percig egyáltalán a kezeinket, ne nyomkodjuk telefonunkat, feltétlenül csak lazán lógassuk csuklónkat.

Ha a fájdalom erős és folyamatos, illetve a zsibbadás is egyszerre jelentkezik, nem kizárt, hogy ínhüvelygyulladás okozza, de a csuklóalagút szindróma is esélyes lehet. Az előbbit a túlterhelés okozza, az utóbbi genetikai alapú is lehet, így érdemes kivizsgáltatni. Bármelyik is áll fent, egy kényelmes szék, asztal, billentyűzet és egér sokat segíthet a helyzeten, legalábbis enyhíti az állandó merevséget és kellemetlen testi érzeteket.

Fontos, hogy edzéskor alaposan melegítsük be karjainkat és kezeinket is, és az iroda dolgozók fokozottan figyeljenek az alkar izmainak megmozgatására, hiszen ezzel is csökkentik a kellemetlenségeket.

Ha már évek óta fennáll a probléma, és a pihentetés, az átmozgatás és a kényelmes munkaterep sem működik, kérhetünk orvosi segítséget, például hialuronsav injekciót, amit a csont melletti ín mellé beadva javasolnak. Csökkenti a gyulladást, elősegíti a felépülést, ráadásul egy teljesen természetes módszer, ami hatékonyan csillapítja a fájdalmat, és gyorsan hozza helyre a tönkrement szövetet.

Borítókép forrása: pexels.com