Jobb természetes kiutat találni a kínzó stresszből, és nem a gyógyszerek után nyúlni, mert hosszú távon nem jelentenek megoldást, sőt!

A stressz az emberi élet része. A jó stressz segít túlélni egy veszélyes helyzetet, vagy kicsit felpörget minket egy iskolai vizsga, esetleg sportverseny előtt, és még számos evolúciós előnye van. A negatív stressz viszont ha krónikussá válik, akkor komoly problémákat okoz. Következtében letargia, szorongás, depresszió, pánikbetegség és szervi megbetegedések is felléphetnek. Az érintett egyénileg és szociális hálóját nézve is negatív hullámba kerül, amiből nagyon nehéz kiverekednie magát.

stressz
Forrás: unsplash.com

Ilyenk krónikus stresszt előidézhet az anyagi bizonytalanság, egy nagy változás az életünkben (válás, költözés, a gyerekünk kirepülése), gyász, a háborútól vagy a járványtól való félelem, de akár egy megoldhatatlannak látszó munkahelyi konfliktus is.

Fontos, hogy felismerjük, hogy bajban vagyunk, és merjünk segítséget kérni. Klasszikus módja ennek a pszichológus felkeresése, ami teljesen normális és egészséges dolog, ennek ellenére a mi kultúránkban valamiért még mindig ódzkodnak az emberek tőle vagy szégyellik. Pedig nem kéne!

Aki nem akar azonnal pszichológushoz fordulni, de úgy érzi muszáj változtatnia végre, az szelídebb módszereket is kipróbálhat.

  • A kínai orvoslás több ezer éves hagyományának kiváló módszere az akupunktúra. Hazánkban is remek szakemberek művelik, ráadásul a hiedelemmel ellentétben nem fájdalmas. Rengetegféle szervi és lelki problémán segíthet egy 5-10 alkalomból álló terápia.

  • A wingwave terápia egy olyan módszert takar, ami a lelki elakadások felkutatására és feloldására szolgál. A szóösszetétel a wing (szárny, pillangóeffektus) és a brainwave (agyhullám) szavak összekapcsolásával jött létre. Kellemes, szelíd és egyszerű gyakorlatokból álló módszer, amivel egy képzett teraputa képes a legkülönfélébb lelki problémák oldására.

  • A craniosacrális terápia egy orvosilag is elfogadott módszer, mely a koponya, a gerincoszlop és a derék szakaszon folytat nagyon finom, manuálterápiás érintéseket. A módszer lényege az idegrendszer elakadásainak feltérképezése és a test öngyógyító képességének stimulálása az agyi-gerincvelői folyadék mozgatása által.

Számos módja van még a stressz kezelésének, ide tartoznak a hangtál meditációk, a relaxációs és légzés technikák, a kineziológia. Nem szabad feladni a reményt, válasszunk egy számunkra szimpatikus, szelíd módszert és lépjünk a gyógyulás útjára!

Forrás: https://wingwave.com/en/about-wingwave/what-is-wingwave/
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.