Számos olyan megosztó élelmiszer van, amelyek egészségesek, magas tápanyagtartalmúak, különlegesek és fontos hatóanyagok forrásai vagy a stresszt csökkentésében segítenek.

Lássuk, milyen ételek azok, melyeket ha bekötött szemmel is, de mindenkinek ajánlott lenne fogyasztania, hiszen manapság nincs olyan ember, aki ne szenvedne el stresszt a hétköznapokban.

ételek
Forrás: unsplash.com

A kimchi már hazánkban is ismert. Leginkább a savanyúsághoz lehetne hasonlítani, de koreai változatban. Az erjesztett kelkáposzta, uborka, zöldhagyma és retekféléket tartalmazó étel kimondottan furcsa ízű és szagú, ennek ellenére tele van antioxidánsokkal, probiotikumokkal, hasznos baktériumokkal és vitaminokkal. Nagyszerű támogatója az immunrendszernek, a bélflórának, közvetve pedig növeli a stresszel szembeni ellenálló képességet.

A matcha por (nem összekeverendő a maca gyökérrel) egy élénkzöld színű, a növény szárát és leveleit tartalmazó őrlmény, melyet Japánban teaként fogyasztanak. Kimondottan magas az aminosav tartalma, gazdag L-teaninban, de található benne koffein, C- és E-vitamin, rostok és katekin. Elsőrangú stresszcsökkentő, serkenti az anyagcserét, élénkítő és betegség megelőző hatásai vannak.

Még a magyar konyhát kedvelő emberek is gyakran idegenkednek a belsőségektől. Pedig a vese, a máj, a lép és a velő a legmagasabb ásványi anyag és vitamin források. Tele vannak vassal, magnéziummal, B-vitaminokkal, hasznos zsírokkal és fehérjékkel. Betegség idején fogyasztásukkal felére csökkenthető a lábadozás ideje, a stresszt pedig nagymértékben csökkentik.

A kagylófélék drága és finom élelmiszerek, mégis kevesen fogyasztják. Pedig ezek a különlegességek számos aminosavat tartalmaznak, emellett tele vannak taurinnal, cinkkel, rézzel, szelénnel, mangánnal és B12-vitaminnal. Ezek a hatóanyagok gátolják a szorongást és ösztönzik a dopamin termelést, tehát hangulatjavító hatásúak.

A brokkoli, amilyen szép, olyan megosztó: vagy utáljuk vagy imádjuk. A méregzöld növény fogyasztásával igazoltan csökkenthetők a szív- és érrendszeri betegségek, a daganatos elváltozások, de cskkenti a stresszt és depresszió súlyosságát is. Nagyon sok vitamint, kénvegyületet, magnéziumot és folátokat tartalmaz.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/stress-relieving-foods?fbclid=IwAR0G9t5tT0pMEc3YfTDgUlmuhtIcSQz-SiN16FGbfGnrOa7OKnAgVqFpAOY#8.-Shellfish
Borítókép forrása: pexels.com