Mielőtt gyógyszerekkel próbálnánk megnyugtni magunkat, érdemes kipróbálni a természet patikája nyújtotta lehetőségeket, hogy visszatérjen a lelki békénk.

AA krónikus stresszt nem könnyű kezelni. Tudatos életmódváltás szükséges, beleértve a relaxációt, de előfordulhat, hogy terápiát is kell alkalmazni.

gyógyteával a stressz ellen
Forrás: unsplash.com

A gyógynövények szelíd megoldást jelentenek a stressz kezelésére, ugyanakkor hatóanyagaik maximálisan beválhatnak. Akár ha napközben szeretnénk ellazultabbak lenni, akár az alvásunkat szeretnénk minőségibbé tenni, érdemes egy próbát tennünk az alábbi gyógyteákkal.

  • A citromfű a legenyhébb nyugtató hatású növény, melynek remek az illata és az íze is. A citromfű nem álmosít el, inkább az egyensúlyt állítja vissza, így napközben is ihatjuk. A citromfű alkalmas a stresszes szívpanaszok enyhítésére, mérsékli a pajzsmirigy túlműködéséből adódó idegességet, és a menstruáció előtti nyugtalanság csökkentésénél is bevethetjük. 

  • Az orbáncű kitűnő nyugtató hatással bír, lehet napközben is inni, de az éjszakai alváshoz is kiváló segítség. Hosszútávú alkalmazásával kezelhető a szorongás és a depresszió. Az orbáncfű vírusölő hatású és általánosan erősíti az immunrendszert, így fogyasztása sok szempontból kedvező lehet.

  • A macskagyökér vagyis valeriana a leghatásosabb nyugtató növények közé tartozik. Illata elég markáns. Teája nagyszerűen lecsendesít az esti időszakban. Kúraszerű fogyasztása javasolt, bár már egy csésze után is érezhető a hatás. Érdemes kiegészíteni komlótobozzal, ami szintén nagyszerű alvásproblémák esetén.

  • A galagonya hajtásából és bogyójából készült főzetek a szív védelmezői és a magas vérnyomás ellen is hatékonyak. A központi idegrendszerre is hat, enyhíti a szédülést, a szorongást, csökkenti a szapora pulzust, de segít a változókori hangulatingadozásoknál is. A növény rendkívül jó szíverősítő, védi az ereket, a keringési rendszert.

Ezek a növények filteres és dobozos formában is kaphatóak, könnyen beszerezhetőek patikában, drogériában. Ha nem akarunk kísérletezni az adagolással, érdemes „stresszoldó”, „nyugtató” teakeveréket keresnünk.

Forrás: https://www.healthline.com/health/anxiety/tea-for-anxiety
Borítókép forrása: unsplash.com