A mindennapos stressz kivédésére nem elég a relaxáció. Szerencsére van pár természetes hatóanyag, mely visszaadhatja a testi-lelki egyensúlyunkat.

Biztosan nincs olyan felnőtt, aki ne élne át stresszt az élete során. Aki pedig nem minden egyes nap tapasztalja meg, az kimondottan szerencsés. A stressz jelen van a munkahelyünkön, a párkapcsolatunkban, a gyermeknevelés terén, a közlekedés során, de azon is stresszelünk, hogy milyen az anyagi helyzetünk vagy a külső adottságunk. Számos stresszfaktor hat az életünkre, ezért egyre nehezebb elcsendesedni és megnyugodni.

Stressz
Forrás: pexels.com

A természet patikája azonban kínál megoldást a stressz csökkentésére is, ráadásul semmiféle terhet nem rónak ezek a hatóanyagok a szervezetünkre. Érdemes őket kipróbálni, ha a jógapóz már nem segít.

A rózsagyökér vagy aranygyökér (rhodiola rosea) a Távol-Keleten, Kínában és Szibériában évszázadok óta használt gyógynövény. A gyökeréből készült őrleményt kapszula formájában szedhetjük. Segít leküzdeni a krónikus fáradtságot, a kimerültséget és az alvászavarokat. Adaptogén hatású, oldja a stresszt, sőt jót tesz a memóriának és a koncentrációs készségünknek is.

A melatonin az emberi szervezetben természetes úton is keletkező hormonvegyület, mely a normális alvás-ébrenlét ciklust szabályozza, segítve az ellazulást és az elalvást. A melatonin a nehezen alvók legjobb barátja, oldja a stresszt, de emellett számos klinikailag igazolt pozitív hatása is van. Állítólag gátolja az öregedési folyamatokat, megelőzhet bizonyos daganatos elváltozásokat, immunerősítő és enyhíti a menopauza tüneteit.

A glicin és a triptofán nevű aminosavak növelik a stresszel szembeni ellenálló képességet, megnyugtatják az idegrendszert és segítik az alvást is.

Az ashwagandha gyógynövény szintén komplex hatásokkal bír, hiszen többféle jótékony hatóanyaga van. Erősíti az immunrendszert, csökkenti a szorongást és a depressziót, jót tesz a pajzsmirigy működésének, gyulladáscsökkentő, stresszoldó és javítja az állóképességet. Adaptogén hatású, ami azt jelenti, hogy a túlműködő szerveket visszafogja, az alulműködőket pedig serkenti. Ezzel hat a koleszterin- és vércukorszintre, a vesék működésére és rákellenes hatásúnak is vélik.

A B-vitaminok jót tesznek az idegrendszernek, erősítik annak stressztűrő képességét, táplálják a neuronokat.

Mielőtt gyógyszerekhez nyúlnánk, hogy enyhítsük a stresszt, érdemes a fenti természetes gyógymódokat kipróbálni!

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/vitamins-for-stress?fbclid=IwAR2IcxGSdhBvRqOugsp1dbszyGkBWjmSD4wSXvHoSdBWDAlT_yDzIivuJ3A#2.-Melatonin
Borítókép forrása: pexels.com