A mozgásszervi problémákkal küzdők számára a mai napig az egyik legtöbbet javasolt sport, hiszen az egész testre jótékonyan hat.

Az úszás kiváló módja az egész test és a szív- és érrendszer edzésének. Egy óra úszás majdnem annyi kalóriát éget el, mint futás anélkül, hogy bármilyen hatással lenne a csontokra és az ízületekre. A víz mint közeg kíméli a mozgásszervrendszer passzív tagjait (porcok, csontok) és kíméletesen edzi annak aktív résztvevőit (izmok, szalagok).

uszas_hatasa_a_testre
Forrás: unsplash.com

A vízben végzett mozgás még azoknak is kedvezhet, akik fájdalmaik miatt más sport tevékenységet nem tudnak kivitelezni. Nézzük, milyen hatásai vannak, illetve miért érdemes elgondolkodni az uszoda látogatáson azoknak, akik állandó derék-, váll- vagy nyakfájással küzdenek!

  1. Az úszás egyik legnagyobb előnye, hogy valóban megdolgoztatja az egész testet, tetőtől talpig, minden izomcsoportra hat. Növeli a pulzusszámot anélkül, hogy megterhelné a szervezetet, tonizálja az izmokat, erőnlétet épít, és kitartásra ösztönöz.

  2. Az úszás a legfontosabb szervrendszerekre is kedvezően hat, edzi azokat, így a légzőrendszert és a tüdőt, valamint a szív- és keringési rendszert. Mivel ezeket is karbantartja, sokkal erősebb és ellenállóbb lesz a szervezetünk, immunrendszerünk is.

  3. Az úszás biztonságos edzési lehetőség lehet azoknak is, akik ízületi gyulladásban szenvednek, sérülésből épülnek fel, fogyatékossággal élnek, fájdalmas tüneteik vannak a mozgásrendszerükben. Az úszás még a fájdalmak egy részét is csökkentheti, vagy javíthatja a sérülések utáni felépülését, miközben a lemerevedett izmokat és ízületeket oldja, rugalmasabbá teszi.

  4. Az úszás akár bemelegítő sportnak is jó, élsportolók a nagyobb igénybevételű mozgások előtt is alkalmazzák, mert sokkal nagyobb teljesítményt érhetnek el, ha egy kicsit úsztak előtte.

  5. A sclerosis multiplexben szenvedők is hasznosnak találhatják az úszást. A víz lendületessé teszi a végtagokat, és segít megtámasztani őket edzés közben. A víz gyengéd ellenállást is biztosít.

  6. A párás környezet és az úszás légzőszervet fejlesztő volta miatt kedvező lehetőség lehet asztmásoknak, allergiásoknak.

  7. Az úszással sok-sok kalóriát is égethetünk, kedvez a fogyásnak, miközben fejleszti az izmokat, így nemcsak vékonyabbak leszünk, hanem feszesebbek, formásabbak is.

  8. Jótékonyan hat a hormonháztartásra, jobb lesz a kedvünk, ha rendszeresen úszunk, sőt, az alvásproblémákon is segíthet.

  9. Várandós kismamáknak is jó lehetőség, hogy mozogjanak, ellazuljanak, és tanulmányok szerint kedvezően hat a pocakban fejlődő magzatra is. A babák is szeretik a közeget, ezért az úszás folytatódhat a baba-mama csoportban a születés után.

  10. Remekül oldja a stresszt, feszültséget, javítja a mentális fókuszt, tehát az úszás pszichésen is az egyik legjobb mozgásforma.

Forrás: https://www.healthline.com/health/benefits-of-swimming
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan kezelhető a cellulit?

A narancsbőr kialakulása gyakorlatilag elkerülhetetlennek tűnik – a testalkattól függetlenül. De mi is az a cellulit? Ez ugyanaz, mint a zsír?