A futók általában bele sem gondolnak, mi történik a női szervekkel, miközben a kilométereket róják.

Nőként hajlamosak vagyunk mindenféle diétákat és edzésformákat kipróbálni a vágyott alak elérése érdekében, és néha bele sem gondolunk, vajon ártalmas-e a testünknek. Bár a futás egy igazán jótékony és bárki számára végezhető mozgásforma, azonban érdemes tudni arról, hogy vajon a női testrészekre (például nemi szerv, mellek) milyen hatással van.

Észre kell venni a medencesüllyedést

A medencefenék, azaz a szeméremcsont és farokcsont közötti izmokból és szövetből álló rész támasztja alá a kismedencében elhelyezkedő szerveket. Ilyen például a húgyhólyag, amire bizony hatással lehet a futás. Ha a medencefenék nem támaszt eléggé, a kismedencei szervek lesüllyedhetnek. Ha lesüllyednek, akkor nem tudják az izmok a szerveket rendesen alátámasztani, így inkontinencia alakulhat ki. A medencefenék sérülése, károsodása nehéz miatt nevetéskor, köhögéskor, tüsszentéskor az izmok nem tudják visszatartani a vizelést. Futáskor a lábak nagy nyomással érkeznek a talajra, ez pedig hatással van a medencefenékre, mert állandóan húzó-vonó mozdulatok alakulnak ki azon a tájékon, amitől megnyúlnak az izmok. Ezért a rendszeresen futni járóknak erősíteniük kell a medence izmait és minél puhébb talajon kell futniuk.

Gombás fertőzést is okozhat a futás?

Az izzadt, nedves bőrfelületünkön könnyen szaporodásnak indulnak a gombák. A fertőzés jellemző tünet a  viszketést és gombaölő krémekre lehet szükség, de elkerülhető, ha speciális, izzadságelvezető nadrágban járunk futni, illetve utána azonnal lezuhanyozunk.

futas
Forrás: pexels.com

A mellek és a futás kapcsolata

Egy hosszabb táv lefutása közben akár több ezerszer is csapódik a mell, melyek hatására deformálódhat az alakja. Ha ezt szeretnénk elkerülni, akkor a mell formájához, alakjához tökéletesen illeszkedő melltartót viseljünk, ami minél jobban megtartja.

Intim tornával erősíthetők az intim izmok

Kifejezetten ajánlott minden nőnek a rendszeres intimtorna. Ez bárhol könnyen elvégezhető, hiszen nem kell hozzá látványosan dolgozni, csak a belső izmokat kell megfeszíteni, elengedni, ismét megfeszíteni, és így tovább. Az intimtorna hozzájárul a medencefenék erősségéhez és az inkontinencia megelőzéséhez.

Különösen azoknak ajánlott, akik ülőmunka után indulnak el edzeni, futni, mert az egész napi ülés után a hasüregben a mozgástól gyorsan kialakul a nyomásfokozódás, ami gyengíti az izmokat. 

Borítókép forrása: pexels.com