A bicikliken tartott csoportos órák már lassan több évtizede hódítanak, és manapság is a legkedveltebb kardió edzéseknek számítanak.

Tudni kell, hogy spinningnek csak a nemzetközi Spinning szövetség által jóváhagyott órákat lehet hívni, melyeket a szövetség által képzett edzők tarthatnak a megfelelő vizsgák, és fokozatok megszerzése után. A spinning nem tartalmaz karhajlításokat és táncos mozdulatokat, szigorúan olyan elemeken alapul, amik a klasszikus terepbiciklizésben is előfordulhatnak.

spinning
Forrás: unsplash.com

A SpinRacing a spinningből fejlődött ki, illetve vele párhuzamosan. Ennél a mozgásformánál az órán az instruktor a felsőtest edzésére is mutat be gyakorlatokat, más típusú zenékre zajlik és több benne a kötetlen elem. A SpinRancing is egy levédett márka már, így minden, ami ezektől eltér, de hasonlóan biciklis óra, az az Indoor Cycling csoportba tartozik.

A spinning típusú óráknak számtalan előnye van, és ha az edző jól képzett, aki nem az önmegvalósítást tartja szem előtt, hanem a vendégek egyéni szintjét, akkor bárki örömét fogja lelni az órában, ráadásul sokat tud fejlődni, miközben egészségessé válik - sérülések nélkül.

  • A spinning alkalmas a differenciált óratartásra, így bárki, bármikor, bármilyen korban vagy edzettségi szinten elkezdheti.

  • A spinning az egész testet átmozgatja, serkenti a vérkeringést, trenírozza a szivet, erősíti a légzőszervrendszert, javítja az anyagcserét, az izzadás által méregtelenít.

  • Az ilyen csoportos órák közvetlenül hatnak a core izmokra, segítik a törzset és elősegítik a helyes testtartást, kiküszöbölik az ülő életmód okozta hátrányokat.

  • Hatásukra sok boldogsághormon termelődik, az egyre jobb teljesítmény (és kinézet) pedig jót tesz az önbizalomnak.

  • Fejlődik az ember állóképessége, és erősödik az immunrendszere is.

  • Segít felvenni a harcot a plusz kilókkal, megfelelő étrend mellett kiváló zsírégető edzés.

  • Közösségi életet hoz, új ismeretségeket, barátságokat köthetünk, akikkel az edzőtermen túl is találkozhatunk, kirándulhatunk, sportolhatunk.

Forrás: https://www.bicycling.com/training/a23459941/benefits-of-spinning/
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.