Sokunknak gondot okoz, hogy a napi elfoglaltságok és mókuskerék mellett maradjon idő az egészségre, a sportra vagy alakformálásra.

Dolgozó szülők, éjszakai műszakban lévők, utazó területi képviselők, túlhajszolt menedzserek…a sor végtelen szinte azokból, akik nehezen vagy egyáltalán nem tudnak időt szakítani a napi vagy heti mozgásra. Néha még időnkbe bele is férne, de annyira fáradtnak érezzük magunkat a nap végére, hogy semmi kedvünk és energiánk, hogy még nekiálljunk sportolni is.

mozgas
Forrás: unsplash.com

Pedig a mozgás létfontosságú lenne az egészségünkhöz, és sokkal jobban is érezzük magunkat tőle. Paradoxon talán, de a mozgás a fáradtságot is segít elűzni, energetizál, oldja a stresszt, tehát hozzásegíthet ahhoz, hogy jobban teljesítsünk a napi végtelen teendőnkben.

Éppen ezért a legjobb, ha észrevétlenül a napunkba illesztjük a mozgást, becsempésszük 1-1 tevékenység közé és úgy válunk fittebbé, hogy szinte észre sem vesszük. Nézzük, mit tehetünk ehhez!

  • Lépcsőzzünk! Talán elcsépelt, de még mindig kitűnő tanács. A lépcsőzés a lift helyett, vagy a plázában a mozgólépcső helyett egyszerre fejleszti az izomzatot, az egyensúlyunkat, átmozgatja az egész testet, edzi a légzőrendszert, serkenti a keringést, tréningezi a szívünket.

  • Sétáló meeting. Aki online dolgozik, vagy egész nap az irodában ül, menjen el egy sétára egy-egy telefonos meeting idejére, amikor elég a fülhallgatója és nincs szüksége a laptopra.

  • Cseréljük le a széket! Méghozzá fitlabdára, amely nagyon jót tesz a tartásunknak, a core izomzatnak, a mélyizmoknak, elősegítheti a mozgásszervi problémák megelőzését!

  • Parkoljunk odébb! Bár mindenki a bejárathoz igyekszik autójával leállni, valójában sokkal okosabb távolabb megállni - pláne ha belvárosban, frekventált helyen parkolnánk. Pár utcával kintebb könnyebb helyet találni, és ezután következhet 5-10 perc ütemesebb séta.

  • Egy megálló. Aki tömegközlekedéssel jár, szálljon le egy megállóval hamarabb (vagy később), és gyalogoljon tempósan. Egyszerű és nem vesz el sok időt az életünkből.

  • Szórakozz mozgással! Aki teheti és elfér nála, az egy szobabiciklivel vagy elliptikus trénerrel megoldhatja minden gondját. A kedvenc filmünk vagy sorozatunk közben egész egyszerűen használjuk ezeket.

  • Táncoljunk vagy végezzünk guggolásokat és kitöréseket takarítás közben!

Forrás: https://www.healthline.com/health/fitness/10-ways-to-move-more
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.