Aki rendszeresen végez testmozgást, annak előbb-utóbb szüksége lehet egy SMR hengerre.

Nem feltétlenül kell minden izomfájdalommal masszőrhöz fordulnunk, ugyanis a sporttól vagy a sok üléstől megfájdult izmaink lazítására tökéletes eszköz az SMR henger. Neve a self-myofascial release szó rövidítése, ez önmasszázst jelent. A fájó izmainkat rendesen áthengerezve olyan szakszerűen tudjuk nyújtani és lazítani az izmainkat, mintha masszőrnél jártunk volna.

Edzés előtt és után használva segít megelőzni a húzódásokat, a túlzott izomlázat, elősegíti a mozgástartomány növelését, sőt, az ízületeknek is jót tesz, rehabilitálja a már fájó ízületeket és izmokat is. 

Forrás: depositphotos.com

A sportot rendszeresen űzők mellett azoknak is ajánlott, akik keveset mozognak, mert a nyakat, derekat, hátat is kellemesen átmozgatja egy hengerezés. Ettől a beállt izmok kilazulhatnak, kevésbé fájhatnak, sőt, akár a talpunkat is átmasszírozhatjuk azokkal a változatokkal, amelyeken kisebbek a tüskék vagy golyók. A henger golyói és tüskéi nyomást gyakorolnak a fájdalmas izmokra, azok pedig ellazítják a szövetet, ettől csökken vagy megszűnik a fájdalom, és lazulnak az izmok.

Magunk tudjuk szabályozni a kifejtett erő méretét, attól függően, mennyire nehezedünk rá a hengerre. A hengeren görgés ránehezedéssel egyszerre nyújtja az izmokat, és segíti, hogy a szövet elengedje a merevségét. Elsőre kissé fájdalmas, majd ahogy szokjuk a nyomást, egyre kellemesebb.

Akár narancsbőr ellen is bevethetjük, a henger nyomása erősíti a kötőszövetet, és feszesebbé teszi a bőrt, ehhez azonban kellően nagy erőt kell kifejtenünk a hengerre a combunkkal, fenekünkkel.

Napi 5-10 percnyi használat sokat segít. Legjobb, ha minden nap alkalmazzuk, megelőzés és rehabilitáció céljából is, és már hetek múlva érezhető lesz a hengerezés jótékony hatása.

Borítókép forrása: depositphotos.com