Könnyen rabul ejtheti a súlyzós edzések szerelmeseit is a kettlebell. Praktikus és nagyon hatékony eszköz a sportoláshoz.

Az egész testet képesek vagyunk átmozgatni egy-egy eszköz segítségével. Ilyen a kettlebell is. A kis kapaszkodókkal ellátott súlygolyók különböző méretekben elérhetőek, és az összes izomcsoportot ugyanolyan keményen meg tudjuk edzeni velük. A kettlebelles edzések megfelelő terhelésnek képesek kitenni a testet, ezért az izomépítés és a fogyás is lehetséges általuk.

Nők és férfiak egyaránt végezhetik, a súlyokat könnyű beállítani, érezzük, hogy melyik gyakorlathoz mennyit bírunk el, de arra oda kell figyelni, hogy nem csak túl nehéz, de túl könnyű se legyen a súly, hiszen a terhelés hozza meg a várt eredményeket. A kettlebell edzést végezhetjük csoportosan, egyénileg, edzővel vagy otthon, csak a gyakorlatokat kell helyesen kivitelezni.

Az erős izomzat és fogyás mellett csúcsformába kerülhet testünk minden része, a beállt izmokat is segít ellazítani, és még a derékfájást is megszüntetheti, ha megfelelően emeletjük vagy épp swingeljük a golyókat.

kettlebell
Forrás: pexels.com

Érdemes hetente háromszor kézbe venni a harang alakú súlyokat, és egy-egy órát mozogni. Egy edzés alatt általában 8-10 gyakorlatot tudunk végezni, akár alsó-felsőtestre is, de fel is oszthatjuk a csak felső- vagy alsótestet erősítő napokra a hetet.

A kettlebell bár súlyzós edzés, erősít és formál, viszont hatalmas, extrém izomzatot nem építünk általa, így azoknak ajánlott leginkább, akik az erősödést és szálkásodást tűzték ki célul.

Borítókép forrása: pexels.com