Aki ülőmunkát végez, pontosan tudja, milyen egy átdolgozott nap után felállni az íróasztal mellől. De ugyanez a helyzet egy rossz pózban átaludt éjszaka vagy a rossz testtartás miatt is. 

Ha váll-, nyak-, vagy derékfájdalmat észlelünk rendszeresen vagy erős intenzitással, mindenképpen fordujunk orvoshoz, hogy a kiváltó okot tisztázzuk. Ha "csak" rossz tartásról van szó, segíthet a gerinctorna. Súlyosabb probléma esetén mindenképp forduljunk szakemberhez, ám ha a gond csak ideiglenes vagy tisztában vagyunk vele, hogy egy rossz pózban átaludt éjszaka vagy az ülőmunka miatt fordul elő a probléma, sokat segíthetünk rajta, ha néhány alapvető változást beiktatunk a mindennapjainkba. Ilyen legyen például, hogy óránként felállunk a gép elől és átmozgatjuk mindenünket: fejkörzés, karkörzés, derékhajlítás, lábujjérintés. 3-4 óránként menjünk ki a szabadba egy kis friss levegőt szívni és egy tempós sétával serkenteni a vérkeringésünket. A bátrabbak ilyenkor beiktathatnak egy kocogást is.

Az alábbi videóban pedig egy naponta elvégezhető gerinctornát látsz, amint érdemes akár többször is elvégezni a nap során, mondjuk reggel és este:

Borítókép forrása: Pixabay