Nassolni ma már nemcsak egészségtelenül lehet. Olyan élelmiszereknek is esélyt lehet adni, amelyekről sokáig nem is sejtettük, milyen jó étvágyűzőek lehetnek.

A magvak a növények szaporító sejtjei, ezért természetesen tele vannak tápanyagokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A magvaknak általában van húsos és csontos maghéjuk is, ami rengeteg olajat és hasznos zsírsavat tartalmaz. Ezek kedveznek a bőrnek, a memóriának, illetve a szív- és érrendszernek is. Nem hiába mondják, hogy érdemes beépíteni a mindennapi étkezésbe. Nézzük, mely magvak fogyasztásával támogatjuk a legjobban a szervezetünk egészségét:

mag
Forrás: pexels.com
  • A lenmag regenerálja a bőrt, csökkenti a gyulladásokat, serkenti a haj és köröm növekedését.
  • A chia mag tele van kalciummal, vassal, remek fehérje forrás, sok esszenciális aminosavat tartalmaz és feltölt energiával. Van még benne E-vitamin és szelén, antioxidáns tartalma pedig lassítja az öregedési folyamatokat és megköti a szabadgyököket.
  • A kendermag olyan csodás fehérje forrás, hogy már ebből is készülnek vegánok számára fehérjeporok, amit a sportolásnál hasznosíthatnak. A kendermag tartalmaz B-vitamint, E-vitamint, vasat, rezet, magnéziumot, kalciumot, cinket és omega zsírsavakat is. Jót tesz az immunrendszernek, a bőrnek és a mozgásszerveknek is.
  • A szezámmagot sokan használják a salátáikba vagy panírozáshoz. A szezám is magas fehérje- és magnéziumtartalmú, így kifejezetten jó a magas vérnyomás ellen, de vércukor stabilizáló hatása a cukorbetegség megelőzésében is segíthet.
  • A tökmag tele van vassal. Kimondottan jó alvás és prosztata problémák megelőzésében, mivel tele van ásványi anyagokkal, vitaminokkal és cinkkel. Gyulladáscsökkentő hatású, és ajánlják a daganatos betegségek megelőzésére is.
Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/6-healthiest-seeds
Borítókép forrása: pexels.com