Mindannyian szeretünk néha gyorsétteremben enni, hiszen az ott kapható ételeknek semmihez sem fogható zamatuk van. De nem szabad túlzásba vinni, hiszen többet ártanak, mint használnak a szervezetünknek. Lássuk, miért!

Van egy igen szemléletes ábra és leírás arról, hogy ezek a fajta ételek testünk mely részein okozhatnak problémákat. Ahogy ez a cikk, mi is leszögezzük, hogy az alkalmankénti elcsábulás nem gond, inkább azzal van a baj, ha valaki rendszeresen ilyen ételeket eszik.

Fejfájás

A legtöbb ilyen étel tele van sóval, ebből következően nátriummal, amitől nagyobb eséllyel fájdul meg a fejünk.

Aknés bőr

Az olyan szénhidrátban gazdag ennivalók, mint a sült krumpli, és a hamburgerzsömle nem tesznek jót a bőrnek, miattuk hajlamosabb lesz zsírosodni és pattanásossá válni.

Puffadás, teltségérzet

A nátrium visszatartja a szervezet vízkészletének egészséges kiürülését, így egy-egy ilyen vacsora után túlságosan telítettnek, kellemetlenül felpuffadtnak érezhetjük a gyomrunkat.

krumpli
Forrás: unsplash.com

Depresszió

Egy kutatás kimutatta a depresszió és a túlzott gyorséttermi ételfogyasztás közötti összefüggést, vagyis ha az adott személy minél többször eszik ilyen feldolgozott ennivalót, annál nagyobb eséllyel lesz depressziós, ha egyébként is hajlamos rá.

Fogproblémák

A szénhidrát és a cukor olyan savakat termelnek, melyek roncsolják a fogzománcot, és előbb-utóbb a fogak kilyukadásához vezethetnek.

Légzési nehézségek és hízás

A túlzott kalóriabevitel akár hízást és plusz kilókat is okozhat, és ha nincs mellettük rendszeres mozgás, ez idővel túlsúllyá változhat. A túlysúly pedig légzési nehézségek, zihálás kiváltója is lehet, még egy rövid fizikai igénybevétel esetén is.

Magas vérnyomás

A nátriummal való telítettség nemcsak fejfájást, hanem magas vérnyomást is okozhat, ezenkívül súlyosbíthat már meglévő szívproblémákat, beleértve a szívelégtelenséget.

A vércukorszint kilengése, cukorbetegség

Mivel üres szénhidrátokkal vannak tele az ilyesfajta ételek, gyakran okozhatnak hirtelen inzulin túltermelődést, ez pedig befolyásolja szervezetünk egészséges inzulinszintjét. Mi több, ha ez túl sokszor esik meg, akár inzulinrezisztencia vagy kettes típusú cukorbetegség is kialakulhat.

Borítókép forrása: unsplash.com