Olyankor szükséges kímélő ételeket fogyasztanunk, amikor valami nincs rendben az emésztőrendszerünkkel. Ezek segítségévelt tehermentesítjük, hogy gyorsabban regenerálódhasson.

Van pár javaslat, amit érdemes megfogadni gyomorproblémák, hányinger, hasfájás esetén. Ezek betartásával gyorsabb lehet a gyógyulás, és hamarabb enyhülhetnek a tüneteink - amennyiben nem valami komolyabb betegség áll a háttérben.

Kis adagok

Annak érdekében, hogy ne dolgoztassuk feleslegesen a gyulladt gyomrot vagy beleket, jó, ha kisebb adagokat fogyasztunk és a falatokat alaposan megrágjuk.

Egyszerű ételek

Fekete tea, rizs, kétszersült, főtt krumpli, üres leves és társai - fogyasszuk ezeket a diéta elején, de ne legyen ez a kizárólagos tápanyagbevitel.

rizs
Forrás: pexels.com

Megfelelő hőmérséklet

Ne együk az ételeken se túl forrón, se túl hidegen, mert mindkettő irritálhatja a gyomrot.

Bőséges folyadék

Az emésztés elősegítése érdekében, valamint a szervezetünk megfelelő hidratáltságáért fogyasszunk elegendő folyadékot.

Sütés helyett főzés

Ne együnk olajos vagy zsíros ételeket, amíg meg nem gyógyulunk. Inkább főzzük, mint süssük az alapanyagokat, és amennyiben lehet, csökkentsük minimálisra a fűszerezést. A csípős ételek gyomorbántalmak esetén nem ajánlottak. 

Fokozatosság

Ha javult az állapotunk, hozzáadhatjuk a diétához a krumplipürét, a túrót, sovány húst vagy halakat, de a rostokkal továbbra is legyünk óvatosak.

Tilos az alkohol

A gyomorkeserűnek nevezett ital csak az egészséges gyomornak segít emészteni, úgyhogy az összes alkohollal együtt ez is kerülendő.

Borítókép forrása: pexels.com