A téli időszakban kevesebb vitamindús ételt fogyasztunk általában, ám ha kisbabát vársz, ilyenkor is oda kell figyelned a kiegyensúlyozott táplálkozásra. A minél több zöldség, gyümölcs és rost- valamint fehérjedús ételek mellett íme néhány tipp, hogy minél jobban érezd magad.
 

Egészséges növények


Igyekezzünk friss fűszernövényeket beszerezni, ezek a konyhaablakban is sokáig megmaradnak és így mindig van egy kis friss fűszerünk. A petrezselyem, snidling, menta mind-mind frissen az igazi, ráadásul feldobhatjuk vele a salátát és a köreteket is. A friss fűszerrel egy kis tavaszt is csempészünk a szürke télbe, így a kedvünk is sokkal jobb lesz! A bazsalikom és az oregánó fogyasztása azonban nem ajánlott ilyenkor, mert ingerlik a méhet!

Terhesség
Forrás: Pixabay


Tea


Csipkebogyó, gyümölcskeverék, hársfavirág - teaként fogyasztva akár egymással is összekeverve ideális a téli időszakban. A csipkebogyó tele van vitaminnal, míg a hársfavirág az elalvásban segít. Ízesítsük citrommal és mézzel, ennél kellemesebb ital nincs is télen.


Tojás minden mennyiségben


A tojás nem csak változatosan elkészíthető, de gazdag fehérjében, vasban, folátban és kolinban. A piacon ma már elérhetőek az omega 3-mal dúsított tojások, ami várandósan remek választás!


Olajos magvak


Télen is elérhetőek, ráadásul tartalmaznak az agyi fejlődéshez fontos omega-3 zsírsavakat, fehérjéket, rostokat és egyéb vitaminokat, ásványi anyagokat. Magnéziumforrása miatt segíthetnek többek között a görcsök elleni küzdelemben, szoptatás alatt pedig segítenek a tejmennyiség növelésében.


Zabkása


Reggelinek a legjobb választás a zabkása, ami tele van emésztést segítő rostokkal, fehérjével és B-vitaminnal. A zabkását aszalt gyümölcsökkel, friss gyümölccsel vagy épp joghurttal is ízesíthetjük, így különösen finom reggelit kapunk!

Borítókép forrása: Pixabay