A pajzsmirigybetegségek diétával nem kezelhetők, a nem megfelelő ételek vagy étrend-kiegészítők fogyasztása azonban problémákat okozhat.

A pajzsmirigy-problémákkal küzdő embereknek kerülniük kell az alábbi élelmiszereket és étrend-kiegészítőket:

Szója

A túl sok szója fogyasztása csak a pajzsmirigy alulműködésében (a pajzsmirigy nem termel elegendő pajzsmirigyhormont) szenvedőknek okoz problémát, mivel akadályozhatja az ilyen betegek által szedett hormonok felszívódását. Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy ha a pajzsmirigyhormon bevétele után egy órán belül sok szóját eszik vagy egy nagy pohár szójatejet iszik a beteg, az befolyásolhatja a kezelésére szolgáló gyógyszerek hatékonyságát. Általánosságban a szakértők azt javasolják, hogy azok az emberek, akiknek egy „kicsit” alulműködő, de még mindig normális a pajzsmirigyük funkciója, kerüljék a nagyobb mennyiségű szója mindennapos fogyasztását.

Fehérrépa és egyéb gyökérzöldségek

Sokan úgy gondolják, hogy ezek a zöldségek pajzsmirigy-problémákat okoznak, de ez nem így van. Jót tesznek az egészségnek, függetlenül a pajzsmirigy állapotától. Ez alól kivétel a manióka, amely Afrika egyes részein gyakori alapanyag. Ez a növény köztudottan olyan méreganyagokat termel, amelyek lassíthatják a már alulműködő pajzsmirigyet, főleg jódhiány jelenlétében.

Káposzta és keresztesvirágú zöldségek

Annak ellenére, hogy jók nekünk, a káposzta és más keresztesvirágú zöldségek nagy mennyiségben nyersen fogyasztása, különösen jódhiány esetén, a pajzsmirigy alulműködéséhez vezethetnek.

jód pajzsmirigy
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Jód

Kerülni kell az étrend kiegészítéseként, függetlenül attól, hogy a pajzsmirigy alul- vagy túlműködik. A jódot tartalmazó étrend-kiegészítők hatása egyéneként változhat, emiatt a pajzsmirigy túl sok vagy túl kevés hormont termel.

Szelén

A szelén, amely a pajzsmirigy hatékony működésének támogatásához szükséges, általában megtalálható az olyan élelmiszerekben, mint például a hal és a baromfi. A szelént tartalmazó étrend-kiegészítők szedhetők, mindaddig, amíg nem visszük túlzásba.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix