Vannak nagyon egyértelmű jelei, ha egy nő állapotos, azonban akadnak olyan tünetek is, melyeknél nem erre gyanakodna az ember.

Amikor a petesejt megtermékenyül, majd beágyazódik, létrejön a terhesség. Ezt terhességi teszttel könnyen ellenőrizheti az a nő, akinek gyanús tünetei vannak. A várandósság korai szakaszában olyan jelekre kell figyelnünk, mint a fejfájás, ami például a hormonszint ingadozás következménye. Gyakori kezdeti tünet a szédelgés, reggeli rosszullétek, esetleges hányinger, hasi görcsök, emésztési zavarok, korábban nem jellemző ételek kívánása.

terhesseg_jelei
Forrás: unsplash.com

A későbbi időszakban egyértelmű jelnek számít az anyuka bőrének megváltozása, előfordulhatnak pattanások, a haj zsírosodik. Jellemző lesz a súlygyarapodás, a mellek megváltozása, a hátfájás, a csípőfájdalom, vagy a gyomorsav túltengés. Amikor ezeket tapasztaljuk, már régen tudnunk kell, hogy úton van a kisbabánk.

Akadnak viszont nem szokványos jelek is, amelyek nem minden terhesség esetén állnak fenn, és nem is csak a várandósság jelei lehetnek. Ezek akár meg is téveszthetik a nőt a korai stádiumokban.

  • Ha a terhesség beültetés révén jött létre, előfordulhat pecsételő vérzés a várandósság kezdetén.

  • A terhességi magas vérnyomás sajnos nem kellemes, akár orvosi beavatkozást is igényelhet. Fokozott a kockázata, ha valaki elhízott vagy dohányzott.

  • A terhes nőknél fokozott a vérszegénység, azaz anémia kockázata is, amely olyan tüneteket okoz, mint a szédülés. Az állapot koraszüléshez és alacsony születési súlyhoz vezethet. A terhesgondozás általában magában foglalja a vérszegénység szűrését.

  • Depresszió nemcsak a szülés után jelentkezhet, hanem akár a terhesség alatt is. Fontos, hogy elfogadjuk, és megértsük, ez is természetes. Kérjünk bátran segítséget, merjünk beszélni érzéseinkről!

  • Ingerlékenység, érzékenység. Okai a hormonális változások, az izgalom, a változáshoz való felkészülés.

  • Tünet lehet az álmatlanság is, hiszen a stressz, a fizikai kényelmetlenségek és a hormonális változások mind felerősíthetik ezt. Ha tenni szeretnénk a nyugodtabb pihenésért várandósan is, akkor jógázzunk vagy végezzünk nyújtógyakorlatokat, törekedjünk a tiszta, egészséges étkezésre és ha kedvünk támad, napközben is pihenjünk!

Forrás: https://www.healthline.com/health/pregnancy
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.