A bőrápolással kapcsolatban sokszor találkozunk olyan, örökérvényűnek hangoztatott állításokkal, melyek valójában nem is igazak.

Sok olyan "alapvető tudásnak" számító dolog van a bőrápolásban is, melyeket mindenki ismer, de sajnos rosszul. Talán a magazinoknak, talán az internetnek köszönhetően terjedtek el ezek, és nem is gondoljuk fontosnak, hogy utánanézzünk valóságtartalmuknak. Mi most "lerántjuk a leplet" róluk.

A megfelelő arckrémtől fiatal marad a bőröd

Arckrémek és pakolások százai állítják, hogy segítségükkel fiatalabbnak fogsz kinézni vagy lelassíthatod a bőröd öregedését. A ráncok eltüntetésére a bizonyítottan legjobb és legegészségesebb mód a retinol használata, mely sok termékben megtalálható, de nehéz lenne megmondani, melyik a jobb. Azért, hogy késleltesd ráncaid megjelenését, használj fényvédőt és ne dohányozz. 

Az antibakteriális szappan a legjobb mód bőröd tisztántartására

A bőrön alapvetően megtalálhatóak a baktériumok, tehát lehetetlen teljesen baktériummentesen tartani. Sőt, néhány szakértő szerint egyenesen káros az ilyen szappanok túlzott használata, és helyette inkább a sima szappant válasszuk, amivel alaposan és rendszeresen kezet mosunk.

A csokoládé és az olajos ételek olajos bőrt és aknét okozhatnak

Igazából a faggyú okozza a pattanásokat. Ugyan az ételek is kihatnak bőrünk egészségére, nem érdemes csak őket hibáztatni.

napozás
Forrás: unsplash.com

A szoláriumozás és a napozás rossz

A túlzásbavitele a káros! Ha az ajánlott mennyiségnél többet vagyunk a napon vagy a szoláriumban, az megnövelheti a bőrrák kockázatát, roncsolhatja a bőrt és ráncossá teheti.

A szoláriumozás és napozás jó

Sokan a barnaságot az egészséggel azonosítják, de semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy aki többet van a napon, egészségesebb lenne, mint sápadtabb társai.

Minél magasabb a faktorszáma, annál jobb egy naptej

Egy bizonyos szint fölött a magas faktorszámú naptejek és olajok nem sokkal jobbak, mint az alacsony faktorszámúak, így anyagilag sem éri meg azokat vásárolni. Általában legalább 30-asat érdemes használni, és olyat, amely az UVB sugárzás 97%-a ellen véd. De a legjobb, ha 10 és 14 óra között hanyagoljuk a napozást, hiszen akkor van a nap a legmagasabban.


Forrás: https://www.health.harvard.edu/womens-health/dont-fall-for-these-skin-myths
Borítókép forrása: unsplash.com