Mindannyian meg akarjuk védeni gyermekeinket, legyen szó az elesésektől, ütésektől és zúzódásoktól – vagy az elkerülhető fertőzésektől és betegségektől.

Annak érdekében, hogy gyermeke elkerülje a betegségeket, fontos, hogy már kiskorában ösztönözze a helyes szokásokat, és tegyen lépéseket az immunrendszer erősítésére. Ha ezt az öt tippet szem előtt tartja, gyermeke javát fogja szolgálni az egészségesebb élet érdekében:

1. Újszülöttek szoptatása

Bár ez egy nagyon személyes döntés (és nem mindig lehetséges), ha legalább hat hónapig képes kizárólag szoptatással táplálni gyermekét, annak csak pozitív előnyei lehetnek. Egyes kutatások azt mutatják, hogy az újszülött szoptatása csökkentheti az allergia későbbi kialakulását.

2. Rendszeres kézmosás

A fertőzések 80 százaléka érintéssel terjed, ezért tanítsa meg kisgyermekének, hogy szánjon időt a kézmosásra tüsszögés, köhögés és mosdóhasználat után. A legalább 20 másodperces meleg vízzel és szappannal történő kézmosás eltávolíthatja a baktériumokat és vírusokat, és akár 45 százalékkal is csökkentheti a fertőzések esélyét.

gyermek immunrendszer fejlesztése
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

3. Kötelező védőoltások

Kövesse gyermekorvosa tanácsát, amikor a gyermekkori oltási ütemtervről van szó. A védőoltásokkal számos súlyos fertőző betegség (például kanyaró, mumpsz, bárányhimlő, influenza) megelőzhető.

4. Elegendő alvás

Az immunitás maximalizálása érdekében a gyermekeknek eleget kell aludniuk. Az alvásigénye életkoronként változik az alábbiak szerint:

  • A 0-3 hónapos csecsemőknek 14-17 óra alvásra van szükségük.
  • A 4 és 12 hónap közöttieknek 12-16 óra alvásra van szükségük.
  • Az 1 és 2 év közötti gyermekeknek 11 és 14 óra közötti időre van szükségük.
  • A 3 és 5 év közötti gyerekeknek 10-13 órát kell aludniuk.
  • A 6 és 12 év közötti gyermekeknek 9 és 12 óra alvásra van szükségük.
  • A 13 és 18 év közötti tizenéveseknek 8-10 órára van szükségük.

Az elégtelen alvás korlátozza a szervezet azon képességét, hogy citokineknek nevezett fehérjéket termeljen, amelyek segítenek a fertőzések leküzdésében és a gyulladás csökkentésében.

5. Egészséges táplálkozás

Az egészséges táplálkozás a gyermek immunrendszere szempontjából is fontos. Bátorítsa gyermekét, hogy bőségesen fogyasszon gyümölcsöt és zöldséget. A teljes kiőrlésű gabonák megfelelő választékának is az étrendjük részét kell képeznie. Csökkentse minimálisra a feldolgozott élelmiszereket. A megfelelő ételválasztás segíthet abban, hogy gyermeke elegendő vitaminhoz jusson, melyekre szükség van a jó egészség és az erős immunrendszer megőrzéséhez.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Hogyan ronthatja el a környezet a baba alvását?

Az alvási környezet, vagyis a szoba, ahol a baba alszik nagyon erős hatással lehet arra, hogy milyen könnyen tud elaludni, hányszor ébred fel éjjel és mikor kel reggel.