A szülők és a nevelők az egészséges életmódbeli szokások kialakításával segíthetik a gyermeket az egészséges testsúlyának megőrzésében. A súlygyarapodás mértékének csökkentése és a normál testsúly fenntartása lehetővé teszi az egészséges és normális növekedést és fejlődést, valamint csökkenti a krónikus betegségek kialakulásának a kockázatát.

Egészséges étkezési szokások kialakítása

Néhány szempont, amelyeket mindenképpen javasolt betartani a gyermekek és az egész család egészséges étkezési szokásainak kialakításakor:

  • Az étrend tartalmazzon sok gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű élelmiszereket, valamint alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes tejet és tejtermékeket.
  • A megfelelő fehérjebevitelt főként a sovány húsok, hal, lencse és bab biztosítsa.
  • Ösztönözze a nagyobb mennyiségű víz és korlátozza a cukros italok fogyasztását.
  • Korlátozza a cukor és a telített zsír fogyasztását.

A kalóriadús élelmiszerek fogyasztásának korlátozása

A magas zsír- és cukortartalmú vagy sós rágcsálnivalók fogyasztásának csökkentése vagy mellőzése segíthet az egészséges étkezési szokások kialakításában. Íme, néhány harapnivaló, amelyek ráadásul csak legfeljebb 100 kalóriát tartalmaznak:

  • Közepes alma
  • Közepes fürt szőlő
  • Banán
  • Egy nagyobb maroknyi áfonya.

A rendszeres testmozgás bevezetése

A rendszeres testmozgás nemcsak a gyermekek, hanem a szüleik egészségére is jó hatással van. Például:

  • Erősebbá válnak a csontok
  • Csökken a testsúly és a vérnyomás
  • Enyhül a stressz és a szorongás
  • Növekszik az önbecsülés.
gyermek_tulsuly_elhizas_mozgas_eletmod
Forrás: pixabay.com

Az ülve töltött idő csökkentése

Az olvasáshoz és a házi feladatok elvégzéséhez szükséges ülőidőn túl, ajánlott a gyermekek televízió-nézési, videojátékos vagy internetes böngészési idejét legfeljebb napi 2 órára csökkenteni. A gyermekkel együtt keressenek olyan szórakoztató szabadidős tevékenységeket, amelyek több fizikai aktivitást igényelnek.

A megfelelő alvás biztosítása

A nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás összefügg az elhízással, mert egyrészt a nem megfelelő alvás miatt többet eszünk, másrészt kevésbé vagyunk fizikailag aktívak.

Ne feledje:

  • Mivel a gyermekek utánozzák a felnőtteket, először Ön kezdjen hozzá az egészséges életmódhoz, és ösztönözze a gyermekét, hogy csatlakozzon.
  • A mindennapi apróbb változtatások tartós sikerhez vezethetnek!
Forrás: https://www.cdc.gov/healthyweight/children/index.html
Borítókép forrása: pixabay.com