A stroke után az étkezési szokások megváltoztatása elősegítheti a gyógyulást és megelőzheti az újabb agyvérzést vagy agyi infarktust.

A stroke utáni étrend elsődleges célja a magas vérnyomás és a koleszterinszint kezelése, hogy csökkentse az újabb stroke kialakulásának a kockázatát. Íme, öt lépés, amely segít elérni ezt a célt:

1. A sófogyasztás csökkentése

Az átlagember legalább kétszer annyi nátriumot fogyaszt, mint amennyit kellene. A nátriumbevitel csökkentésének egyik egyszerű módja, ha leveszi a sószórót az asztalról, különösen akkor, ha rendszeresen megsózza az ételt, mielőtt megkóstolja. Kísérletezzen fűszernövények és fűszerek hozzáadásával főzés közben. Ez segít ízesebbé tenni az ételt anélkül, hogy szükségtelen sót adna hozzá.

étrend stroke
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

2. Olvassa el a termékcímkéket

A só nem az egyetlen dolog, amire gondolni kell az egészséges étrend megtervezésekor. Lehet, hogy a csomagoláson „egészséges” vagy „alacsony nátriumtartalmú” felirat szerepel, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó az Ön számára. Fontos elolvasni az adag mennyiségét is. Úgy tűnhet, hogy egy adag kevés nátriumot vagy telített zsírt tartalmaz, de a címkén feltüntetett adag mérete sokkal kisebb lehet, mint amit általában egy nap fogyasztana.

3. Koncentráljon a teljes kiőrlésű gabonákra, a friss gyümölcsökre és zöldségekre

Az, hogy mit eszik, ugyanolyan fontos, mint az, aminek a fogyasztását elkerüli. Az egészségesebb ételeket be kell építenie minden étkezésbe. A rostban gazdag ételek nemcsak jót tesznek az Ön számára, de valójában jóllakottabbá is tehetik Önt, így kevésbé lesz hajlamos a túlevésre.

4. Tűzzön ki reális célokat

Szánjon időt arra, hogy minden ételét friss, egészséges alapanyagokból készítse el. Cserélje ki a chipseket sárgarépával vagy zellerrudakkal. Próbálja meg a házi készítésű pattogatott kukoricát vaj helyett parmezán sajttal megszórni. A pattogatott kukorica tökéletes snack lehet, mert kalóriaszegény, így több adag is megehető.

5. Kérje családja és barátai támogatását

Tudassa a családjával és barátaival, hogy miért kell egészségesebb ételeket választania. Kérje meg őket, hogy segítsenek megtervezni és elkészíteni az ételeket. Segíthetnek a finom és egészséges receptek megtalálásában vagy elkészítésében.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.