Bár a legtöbben a koffeinelvonási tüneteket a kávéfogyasztás magas szintjével azonosítják, függőség napi egy csésze kávétól is kialakulhat.

A koffein szűkíti az agyi ereket, nélküle az erek kitágulnak, és a bennük található vér áramlásának megnövekedése fejfájást vagy egyéb elvonási tüneteket okozhat. Mit tehetünk ellene?

Vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók

Négy-hat óránként bevehetünk egy aszpirin vagy ibuprofen-tartalmú fájdalomcsillapítót, hogy csökkentsük a fejfájásunkat.

Borsmenta-olaj

Néhány kutatás szerint a homlokba vagy halántékba masszírozott néhány csepp borsmenta-olaj segíthet enyhíteni a fejfájást gyulladáscsökkentő és izomlazító hatása miatt.

Hidratáltság

Nem lehet elégszer leírni, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás. Ha sok koffeintartalmú italt fogyasztunk, lényeges, hogy pótoljuk az általuk kivont folyadék mennyiségét a szervezetünkben. Ha kevés víz van a testünkben, az dehidratáltságot okoz, amitől többek között az agyunk apró mértékben zsugorodhat. Ez az alig érzékelhető zsugorodás viszont azt eredményezi, hogy el fog távolodni a koponyától, és az agy körül található fájdalomreceptorok beindulását okozza.

Jeges borogatás

A jég a migrénnel küzdők számára nagy segítség lehet, hiszen a fejünkre helyezve kicsit lebénítja a területet és csökkenti a véráramlást. A nyakra helyezett jeges tasak is jó megoldás lehet.

akupresszúra
Forrás: unsplash.com

Stimulálás

A testünk számos pontja összefüggésben van az egészségünkkel, amiket akupresszúrás pontoknak hívunk. Ha ezeket megfelelő mértékben nyomjuk meg, csökkenthetjük a fájdalmat – ilyen például a hüvelyk- és a mutatóujjunk közti felület. Próbáljunk meg közepes erővel nyomást gyakorolni erre a pontra az egyik, majd a másik kezünkön.

Pihenés

Egy 2009-es kutatásban a résztvevők 81%-a számolt be arról, hogy a tenziós fejfájásukra a legjobb megoldás az alvás és az ejtőzés. Az biztos, hogy az alvásnak és a fejfájásnak különös kapcsolata van – némelyek rosszabbodik tőle, másoknak pedig könnyít az állapotán.

Koffeinéhség kielégítése

Ha más nem hoz javulást, mérlegelhetjük, hogy a koffeinelvonási tüneteinket koffeinnel enyhítsük – ez ugyan csökkenti majd a fejfájást, de fokozni fogja a függőséget. Így a legjobb mód kitörni az ördögi körből, ha teljesen elfelejtjük a koffeint.

Forrás: https://www.healthline.com/health/headache/caffeine-withdrawal-headache
Borítókép forrása: unsplash.com