A migrén megszámlálhatatlan ember életét keseríti meg. Sokszor hányás, szédülés, fény- és hangérzékenység is társul hozzá, amely csak még elviselhetetlenebbé teszi az amúgy is erős fájdalmat.

Sajnos a migrénre csak kisebb ideig képesek hatni a fájdalomcsillapítók, ugyanakkor vannak olyan módszerek, amelyekkel hatásosan, mégis természetesen tehetünk ellene.

Kerüljük a stresszt!

Fontos tudni, hogy a munka, a magánéletünkben történt dolgok, sőt mi több az elmúlt év nehézségei mind-mind hatással vannak a szervezetünkre. Ezzel együtt pedig a migrénre is, amelyet elképesztően fel tud erősíteni, ha alapvetően sok minden nyomja a lelkünket. Ha elkezdjük érezni az ismerős fájdalmat próbáljunk relaxálni és elengedni minden negatív gondolatot, ami abban a pillanatban ránk tör.

Egészségesebb életmód

Bármennyire is klisés, nagyon sokat számít a táplálkozás, ugyanis a túl cukros és sós élelmiszerek fogyasztása több méreganyagot termel a szervezetben, amely a migrénes rohamokat is képes intenzívebbé tenni. Együnk több zöldséget, gyümölcsöt és rostban gazdag ételt. Illetve, ha lehetőségünk van rá, akkor próbáljunk hetente legalább háromszor mozogni.

Jótékony illóolajok!

A levendula, a magnólia vagy éppen a narancs illóolajok nyugtató, stresszcsökkentő hatással vannak a testre és a lélekre is. Ezek közül a levendula illóolaj az egyik leghatásosabb az erős migrénre, ugyanis segít ellazulni és relaxálni. Ha érezzük, hogy egyre erősebb a fejfájásunk tegyünk pár cseppet a párologtatóba.

Jegeljünk!

Nem hiába használnak jeget a fejfájásra sokan, mivel a hideg csökkenti a szervezetben fellépő gyulladást, illetve bizonyítottan gátolja a fájdalomérzetet.

Kávé helyett gyógyteák

A kávé dehidratálja a szervezetet, ami sajnos hajlamosabbá tesz minket a fejfájásra, sőt még az erős migrénre is. Bármennyire nehéz próbáljunk lemondani róla és kezdjünk el jobbnál jobb gyógyteákat inni, amelyek azonkívül, hogy belsőleg csökkentik a szervezet gyulladását igazi gyógyírt jelenthetnek a migrénre.

Borítókép forrása: Unsplash