Ha ízületi gyulladással küzd, segíthet az antioxidáns, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító tulajdonságokkal rendelkező élelmiszerek fogyasztása.

A kutatók már megállapították, hogy az alábbi élelmiszerek csökkenthetik az ízületi gyulladással kapcsolatos fájdalmat:

1. Zöld tea

A zöld tea magas tápanyag- és antioxidáns tartalommal rendelkezik, és képes csökkenteni a gyulladást. A vizsgálatok azt is kimutatták, hogy segíthet csökkenteni az ízületi gyulladás előfordulását és súlyosságát. Törekedjen napi két adagra, akár hidegen, akár melegen.

2. Lazac, tonhal, szardínia és makréla

Ezek a halak gazdagok omega-3 zsírsavakban, amelyek a tanulmányok szerint csökkenthetik a gyulladást. Hetente két vagy több alkalommal ajánlott a fogyasztásuk a szív védelmére és a gyulladás csökkentésére.

3. Bogyók, alma és gránátalma

A bogyók antioxidánsokban gazdagok. Az áfonya, a szeder, az eper, az áfonya és a málna hatékony az ízületi gyulladás csökkentésére, függetlenül attól, hogy fagyasztva, frissen vagy dehidratálva (hozzáadott cukor nélkül) fogyasztja-e. Az alma is magas antioxidánsokban és jó rostforrás. A bogyós gyümölcsök közé sorolt ​​gránátalma tanninokban gazdag, amelyek küzdenek az ízületi gyulladás ellen.

4. Zöldségek

Egyen naponta gyulladáscsökkentő zöldségeket, például karfiolt, gombát, kelbimbót és brokkolit -fagyasztva vagy frissen. Bár nagy változások nem történnek egyik napról a másikra, a különböző ízületi gyulladást csökkentő élelmiszerek étrendhez történő hozzáadása segíti az általános egészségi állapot javításában és az ízületi gyulladás tüneteinek enyhítésében.

ízületi gyulladás
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

5. Olívaolaj

Tanulmányok kimutatták, hogy az olívaolaj oleocanthal nevű összetevője gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik, és köztudott, hogy különösen jó a szív egészségére is.

6. Gyömbér és kurkuma

Az ezekben a növényekben található hatóanyagoknak köszönhetően a gyömbér és a kurkuma gyulladásgátló tulajdonságokkal is rendelkezik.

7. Dió

Minden dióféle fehérjében gazdag, kevés telített zsírt tartalmaz, és nem tartalmaz koleszterint, ellentétben az állati fehérjékkel. Ha egy adag húst csak negyed csésze dióval helyettesít, akkor elkerülheti a gyulladást, amelyet a vörös hús fogyasztása során tapasztalhat. A hústól eltérően a dió jó rostforrás.

8. Teljes kiőrlésű gabonák

A quinoától kezdve a bulgurig rengeteg fajta közül választhat, melyek extra tápanyagokat és rostot tartalmaznak természetes módon.

9. Salsa

A salsa napi étrendbe keverése nagyszerű módja annak, hogy növelje a C-vitamin, a rost és az antioxidánsok bevitelét, köszönhetően a paradicsom, hagyma és más zöldségek gazdag keverékének.

10. Étcsokoládé

Ha szereti az étcsokoládét, fogyasszon legalább 70 százalékos vagy magasabb kakaótartalmút (minél magasabb a kakaótartalom, annál alacsonyabb a cukor mennyisége a csokoládéban).

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix