Ahogy idősödünk, növekszik a vakság leggyakoribb okainak - szürkehályog, glaukóma és időskori makuladegeneráció - kockázata.

Szerencsére vannak olyan módszerek, amelyekkel csökkenthető ezek kockázata és hosszútávon védhető a szem egészsége.

Vitaminok

A kutatások alátámasztják, hogy számos vitamin segíthet megvédeni a látást. Ezek az alábbiak:

A-vitamin. Ez az antioxidáns elengedhetetlen a látási folyamathoz, és segít megvédeni a szem felszínét. Hiánya éjszakai vakságot és vakságot okozhat. Sok állati eredetű élelmiszer magas A-vitamin-tartalommal rendelkezik, beleértve a májat, az olajos halat és a sajtot, de szervezete is termelhet A-vitamint a zöldségekben (például édesburgonya, leveles zöldségfélék, sárgarépa) található karotinoidokból.

C-vitamin. Sok gyümölcsben és zöldségben megtalálható, beleértve a brokkolit, a grapefruitot, az epret és a narancsot. Ez az antioxidáns segít csökkenteni a szürkehályog kialakulásának a kockázatát.

E-vitamin. Az E -vitamin lassíthatja a látáskárosodást. Napraforgómagból, diófélékből, avokádóból és növényi olajokból „szerezhető” be.

Lutein. Nagy mennyiségben található a leveles zöld zöldségekben. Úgy vélik, hogy kiszűri a szembe jutó káros kék fényt és korlátozza a retina károsodását.

egészséges látás
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Napsugárzás elleni védelem

A túlzott UV-sugárzás károsíthatja a szem elülső és hátsó részét, és számos olyan problémához vezethet, amelyek látásvesztést okozhat, beleértve a szürkehályogot, a makuladegenerációt és a daganatot. Viseljen jó minőségű napszemüveget, és győződjön meg arról, hogy a lencsék 100 százalékos UV-spektrum védelmet nyújtanak.

20/20/20 szabály

A számítógép, okostelefon vagy táblagép képernyőjének órákon át tartó nézése minden nap jelentősen megterheli a szemet. Javasolt, hogy 20 percenként tartson 20 másodperces szünetet, hogy legalább 20 láb (körülbelül 6 méter) távolságra legyen a monitortól. Ez azért fontos, hogy ellazítsa a szemét, és „hagyja” pislogni - az emberek nem pislognak olyan gyakran, amikor a számítógép képernyőjét nézik. A pislogás nedvesen tart, így ha nem pislog eleget, kiszáradhat a szeme.

Rendszeres szemorvosi vizsgálat

A legalább évente egyszeri átfogó szemvizsgálat során a szakorvosok felismerhetik a szembetegségek korai jeleit, amelyek még nem okoznak tüneteket. Ezeket a problémákat jobb időben kezelni a látásvesztés minimalizálása vagy lassítása érdekében. Ezenkívül néha a súlyos betegségek (például cukorbetegség, magas vérnyomás) jelei olyan módon befolyásolhatják a szemet, hogy azt csak egy optometrista vagy szemész láthatja a rutinvizsgálat során.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.