Ha éjszaka gyakran ellenállhatatlan késztetés érez, hogy mozgassa a lábát, ami a nyugtalan láb szindróma fő tünete, akkor valószínűleg keresi a gyógymódját.

Az enyhülés szükségessége fontos, nem csak a kényelmetlenség miatt, hanem azért is, mert nagymértékben megzavarhatja az alvást, ami más egészségi problémákhoz vezethet. Szerencsére vannak olyan egyszerű és fájdalommentes otthoni gyógymódok, amelyek segíthetnek enyhíteni ezeket a tüneteket.

Meleg (vagy hideg) borogatás

A fűtött vagy hűtött borogatások, amelyeket gyakran használnak a sérülések és egyéb állapotok okozta duzzanatok enyhítésére, hatékony otthoni gyógymódként szolgálnak. Azáltal lehetnek hatékonyak, hogy olyan érzetet keltenek az agyban, ami csökkenti a nyugtalan láb szindróma által keltett kellemetlen érzést.

nyugtalan láb szindróma
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Forró fürdő vagy zuhany

Egy forró fürdő vagy zuhany is segíthet a tünetek enyhítésében. Mivel a nyugtalan láb szindróma problémája az, hogyan keletkezik az érzés az agyban, a kulcstényező az, hogy elvonja az agyból érkező impulzusokat. Ha tudja stimulálni a lábát, az segíthet elzárni az agy visszacsatolási „hurkát”.

A forró fürdő vagy zuhany két fokozatban nyújt megkönnyebbülést. A forró víz megnyitja az ereket és segíti a keringést. Amikor kilép a zuhany alól, hideg levegő hulláma éri, ami csökkenti a testhőmérsékletet, és ez segíthet az elalvásban.

Kompressziós harisnya

Egy másik módja annak, hogy segítse az agyát, hogy más érzésekre összpontosítson, a kompressziós harisnya vagy zokni viselése. Ez nyomást fejt ki a láb bizonyos izmaira, ami bizonyos jeleket küld az agyba, amelyek megnyugtatják az idegeket és az izmokat, enyhítve a tüneteket.

Emellett bármilyen stimuláció előnyös a lábak számára, még azok dörzsölése vagy masszírozása is átmeneti enyhülést hozhat.

Vaspótlás

Az étrendből hiányzó vas pótlása segíthet enyhíteni a nyugtalan láb szindróma tüneteit. Számos egészséges módja van annak, hogy az étrendből vashoz jusson. A vörös hús fogyasztása valóban növelheti a vasszintet, de a tofu, a hüvelyesek, a lencse, a mandula, a tojás és a spenót fogyasztása is nagyszerű módja a vas pótlásának.

Lefekvés előtt kerülendő élelmiszerek

A nikotint, a koffeint, az alkoholt és a cukrot kerülnie kell a nyugtalan láb szindróma tüneteinek enyhítése érdekében. Ezen túlmenően, ha búzára vagy tejtermékekre allergiás, de még mindig fogyasztja ezeket a termékeket, az szintén a probléma forrása lehet.

Rendszeres mozgás

Mivel a nyugtalan láb szindróma olyan állapot, amely magában foglalja a lábak mozgását, az egyik módja annak, hogy enyhítse ezeket a késztetéseket, ha mozgatja a lábát. Például egy esti séta sokat segíthet ezeknek a tüneteknek az enyhítésében.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.