Akik nem szeretik a túl intenzív sportokat, nem bírják az ízületeik a megterhelést, azoknak sem kell lemondaniuk a hatékony alakformálásról.

A pilates egy olyan összetett mozgásforma, mely hosszú távon javítja az életminőséget, formálja az alakot, hat a mélyizomzatra, kíméli az ízületeket, levezeti a stresszt, oldja a szorongást.

A 20. század elején Joseph Pilates által létrehozott gyakorlatok összehangolják a mozgást és a légzést, hogy a test kisebb és mélyebb stabilizáló izmait éppúgy megdolgozzák, mint a fő mozgatókat. A pilates egy alacsony terhelésű gyakorlat, amely optimális erőt teremt az izomegyensúlyon és a neuromuszkuláris minták finomhangolásán keresztül.

A pilates jótékony hatásai:

  • Nagyszerűen erősíti a core izomzatot, ezáltal a tartószerkezet megerősödik, jobb lesz a testtartásunk, elmúlnak a mozgásszervi fájdalmak, helyesen tudjuk majd kivitelezni az egyéb, akár eszközös sportgyakorlatokat is.

  • Növeli az izmok vér- és oxigénellátottságát, ezáltal azok fejlődnek, könnyebben regenerálódnak, rugalmasabbak lesznek.

  • Kíméli az ízületeket, segíthet az ízületi gyulladásos betegségek kezelésében.

  • Növeli a test és lélek energiaszintjét.

  • A jobb izomerővel, izomegyensúllyal és az ízületek mozgékonyságának fokozásával megelőzőleg hat a sérülésekre.

  • Fokozza a testtudatot.

  • Csökkenti a stresszt, oldja a szorongást, rossz érzelmeket.

  • A pilates csökkentheti a menstruációs görcsöket, fájdalmakat.

  • Javítja az egyensúlyérzékünket.

  • Erősíti az immunrendszert, felvértezi a szervezetet, javítja az ellenállóképességet.

  • A mozgás örömén keresztül, és ahogy csökkennek fájdalmaink, javulnak belső motivációink, önbizalmunk.

  • Jót tesz az elme működésének, a fókusznak, a kognitív folyamatoknak, így hosszabb távon akár a memóriát is jobbá teheti.

  • Mivel stimulálja a test folyamatait, javíthatja a csontsűrűséget, ami a többi jótékony hatásával együtt komplexen védi a mozgásszervrendszert.

  • Az izomtónus erősítésével egy jól összeállított étrend mellett a fogyást is segíti.

  • És azt is megfigyelték a tanulmányok során, hogy a pilates javítja az alvásunk minőségét, sőt, a szexuális életünkre és a libidónkra is ösztönzőleg hat, mivel serkenti a hormonháztartást.

A pilates nagy előnye, hogy bármilyen korban, bármilyen edzettségi szinten elkezdhető a megfelelő terapeuta, szakember segítségével, aki jártas a gyakorlatsorok végeztetésében. A mozgásformát nyugodtan elkezdheti az idősebb korosztály is, és a várandós kismamák is gyakorolhatják.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/pilates-benefits
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.