Akkor is aktívak tudunk maradni, ha még sokáig zárva lesznek a termek.

Akik nem szeretnek zárt térben edzeni, hanem inkább a szabadban mozognának, bátran elindulhatnak szabadtéri sportokat űzni. De vajon miket válasszunk, ha szeretnénk zsírt égetni és állóképességet növelni? Az alábbi négy sportág kiválóan működik.

Futás

Az egyik leghatékonyabb fogyasztó és állóképesség növelő sport a futás. A nap bármelyik szakában jól eshet egy kocogás vagy egy HIIT, azaz váltott tempójú (kocogás, majd sprint) futóedzés, esetleg egy hosszabb táv lefutása. Csinálhatjuk egyedül vagy futótárssal, sík terepen vagy hegyen-völgyön át. Ha emelkedős terepet is beiktatunk, akár 800 kalóriát is ledolgozhatunk. Csak kényelmes ruházat és egy futócipő kell hozzá.

Túrázás

Nem csak azért jó, mert egy óra alatt akár 600-700 kalóriát is elégethetünk, hanem azért, mert csodás tájakat fedezhetünk fel közben. Hétvégi programnak is tökéletes, ráadásul van hova fejlődni benne. Mindig egyre nehezíthetjük a pályákat, amiken végigmegyünk, sőt akár hátizsák nehézséget vagy technikai súlyozott mellényeket is felcsatolhatunk a még nagyobb erőkifejtés érdekében.

bicikli
Forrás: unsplash.com

Biciklizés

Egy óra bringázással 400 kalóriát égethetünk el, közben pedig hallgathatunk zenét, felfedezhetünk új tájakat, jó levegőt szívhatunk és tesztelhetjük az állóképességünket, például hegynek felfelé. Jót tesz a lábizmoknak és a hangulatunknak is.

Jóga

Remek hangulatjavító, ráadásul a mélyizmokat is alaposan megdolgoztatja a jóga. Típustól függően 200-400 kalóriát éget el egy óra alatt ez a mozgásforma, amit szabadtéren, parkokban végezhetünk, vagy akár otthon, a teraszon is. Nem szükséges hozzá más, csak egy jógaszőnyeg és kényelmes ruházat, amiben szabadon mozoghatunk.

Bortókép forrása: unsplash.com