A  legtöbben gyerekeknek való kellékként gondolunk a hullahopp karikára, és eszünkbe sem jut, hogy felnőttkorunkban is használjuk. Pedig milyen jó eszköz!

Szórakoztató edzés? Nem, ez nem oximoron, hiszen a hullahopp karika segítségével az lehet. Hiszen ha egy mozgásforma örömöt okoz, annál jobban fogod várni, hogy megint elvégezhesd - ez pedig a rendszeres edzés felé vezető út. De miért is jó ez a tesiórai eszköz?

1. Kalóriaégetés

Egy harmincperces edzés során akár 165 kalóriát is elégethetsz.

2. Csökkenti a zsírt - na meg a centiket

Egy közepesen intenzív mozgásformáról van szó, ami elsősorban a derekad és a csípőd formálja. Egy hathetes, 13 nő részvételével elvégzett tanulmány szerint átlagosan 3,4 centivel lettek karcsúbbak deréktájon, míg a csípőkörfogatuk 1,4 centiméterrel csökkent.

3. A szív- és érrendszeri állóképességet is fejleszti

A kardio edzések megdolgoztatják a tüdőt és a szívet, és segítik az oxigénáramlást a testedben. Ennek köszönhetően pedig csökken a cukor- és a szívbetegségek kockázata, alacsonyabb lesz a koleszterinszint, jobban működik az agy, és még a stressz is kevesebb lehet tőle. Amint ráállsz a hulázás ritmusára, elkezd emelkedni a pulzusod, a tüdőd pedig jobban kezd el dolgozni.

4. Megdolgoztatja a vázizmokat és javítja az egyensúlyt

Ha már próbáltad a hullahopp-karikát, akkor tudod, milyen nehéz azt a derekad körül egyensúlyozni, anélkül, hogy leessen. Ahhoz, hogy mozgásban tartsd, ügyes csípőmozgást kell elsajátítani, ami pedig hozzájárul a vázizmok fejlődéséhez.

5. ... és nem utolsósorban olcsó és könnyen hordozható

Nem kell az edzőtermek nyitására várnod, vagy arra, hogy beiratkozhass aerobikra, hiszen bármikor megszakíthatod a home office-t egy kis hulázással. Válassz megfelelő méretű és súlyú karikát, keress magadnak egy tágas helyet a lakásban, indíts el YouTube-ról egy oktatóvideót, és hajrá!

 

 

Forrás: https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/hula-hoop-benefits#1
Borítókép forrása: pexels.com