A kalóriaégetésben élen jár a sportok között a spinning, és az állóképességet is remekül fejleszti. Érdemes kipróbálni!

A sima szobabiciklizés unalmassá válhat egy idő után, azonban a spinning, azaz az edző által vezetett, zenés tekerős edzés élvezhető, rendkívül hatékony. Egy óra alatt akár 800 kalóriát is ledolgozhatunk, úgy, hogy az egész testünket jól átmozgatjuk, és az állóképességünk is sokat javul.

A spinning előnyei közé sorolható, hogy kíméli az ízületeket, nagyon alacsony a szalaghúzódás vagy a szalagszakadás veszélye is, de miközben tekerünk, erősödnek a szalagjaink. Pozitív hatással van ez a beltéri sport a keringésre, erősíti az ereket, és a tüdőt is, arról nem is beszélve, mennyire sokat javít az állóképességen is

spinning
Forrás: freepik.com

A testre gyakorolt hatásai mellett az elme is megköszöni, ha hetente kétszer-háromszor spinningelünk, ugyanis kiváló stresszlevezető, ráadásul aludni is könnyebben tudunk egy kemény tekerés után.

Méregtelenítő funkciója is van, hiszen 60 percnyi tekeréstől rengeteget izzadunk, így a káros anyagok remekül távozhatnak a szervezetünkből, feszes és puha lesz tőle a bőrünk. A fokozott izzadás miatt fontos megemlíteni, hogy sokkal nagyobb lesz testünk folyadékigénye, így egy edzés alatt érdemes legalább fél liter, de inkább egy liter vizet elfogyasztani.

Válasszunk kényelmes cipőt és biciklizésre alkalmas ruházatot a sporthoz, de egy bicikliskesztyű beszerzése is javasolt, hogy ne dörzsölje ki az eszköz a tenyerünket.

Borítókép forrása: freepik.com