Az egészséges életmód kialakítását követő pozitív változások nemcsak egészségesebbé tesznek, hanem lelassíthatják az öregedési folyamatokat is, kívülről és belülről egyaránt, valamint akár 80 százalékkal csökkenthetik a halálozás kockázatát. Bármely életkorban kezdjük el, ugyanolyan jó hatással van az egészségi állapotunkra.

Mozogjon többet!

A rendszeres testmozgás csökkenti a szívbetegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás és egyes rákos megbetegedések kialakulásának a kockázatát. A napi, legalább 30 perces fizikai aktivitással megelőzhető a demencia és más kognitív problémák is.

Fogyasszon egészséges ételeket!

Magas gyümölcs- és zöldségfélék, a teljes kiőrlésű gabonafélék, az olívaolaj és a halak, az alacsony hús-, cukor- és feldolgozott élelmiszerek mind-mind hozzájárulnak az egészségi állapot általános javításához és a betegségek kockázatának csökkentéséhez.

egeszseg_taplalkozas_idoskor
Forrás: pixabay.com

Aludjon sokat és jól!

A kutatók szerint a legtöbb alvási probléma a horkolás, a bizonyos gyógyszerek okozta mellékhatások és számos betegség (például savas reflux, depresszió és prosztata problémák) következménye, így mindenképpen szükséges konzultálnia a kezelőorvosával vagy egy alvásspecialistával. Elősegítheti a kielégítőbb alvást azzal is, ha elegendő időt szán az alvásra és lefekvés előtt meditál vagy relaxál.

Hagyja abba a dohányzást!

Már 24 órával a dohányzás abbahagyását követően csökken a szívroham kockázata. Hosszabb távon pedig a leszokás majdnem a felére csökkenti a középkorú dohányosok korai halálozási kockázatát. A testmozgás segíthet a dohányzási vágyak és az elvonási tünetek leküzdésében. Próbálja az aktívabb mozgás időpontját arra a napszakra időzíteni, amikor általában cigarettára vágyik, így hamarosan előfordulhat, hogy dohányzás helyett inkább mozogni vágyik. Amennyiben segítség nélkül nem megy a dohányzás abbahagyása, vegyen részt egy leszoktató programon.

Tornáztassa az elméjét!

A szellemi tétlenség esetén csökken az agysejtek közti kapcsolatok száma, így érdemes célul tűzni ki a folyamatos tanulást, legyen szó akár nyelv- vagy verstanulásról, keresztrejtvényfejtésről, sakkozásról, kártyázásról, stb.

Forrás: https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/its-never-too-late-five-healthy-steps-at-any-age
Borítókép forrása: pixabay.com