A mandulafa magja egy csonthéjas termés része, amit szeretünk natúran fogyasztani, de kedvelt a csokoládékban, marcipánokban is, készülhet belőle növényi tej, ráadásul a mag nagyon értékes tápanyagokkal van tele.

A mandula kiváló antioxidáns forrás, mely vegyületekről tudjuk, hogy segítenek megvédeni az oxidatív stressztől a szervezetet, ami károsíthatja a sejtek molekuláit, és hozzájárulhat a gyulladásokhoz, az öregedéshez és a betegségekhez, például a rákos megbetegedésekhez is. A mandulában található erős antioxidánsok nagyrészt a termésbőr barna rétegében raktározódnak, emiatt a blansírozott mandula (hámozott változat) nem a legjobb választás egészségi szempontból.

mandula_hatasa
Forrás: unsplash.com

Az E-vitamin a zsírban oldódó antioxidánsok csodája, a szépség vitaminja, és ebből is bőven van a mandulában. Ezek az antioxidánsok hajlamosak felhalmozódni a szervezet sejtmembránjaiban, megvédve sejtjeinket az oxidatív károsodástól. Számos tanulmány összekapcsolta a magasabb E -vitamin bevitel alacsonyabb arányát a szívbetegségekkel, a rákkal és az Alzheimer-kórral is.

A mandulamag sok egészséges zsírsavat, fehérjét és rostot tartalmaz, így tökéletes választás a cukorbetegek számára is. A mandula másik áldása a kiemelkedően magas magnéziummennyisége. A magnézium, mint ásványi anyag, több mint 300 testi folyamatunkban vesz részt, beleértve a vércukorszint szabályozását. A magnézium jelenlegi RDI -értéke 310-420 mg. 2 uncia mandula majdnem felét biztosítja ennek a mennyiségnek. Érdekes módon a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők 25-38% -a magnéziumhiányos. E hiány pótlása jelentősen csökkenti a vércukorszintet és javítja az inzulin működését, tehát érdemes ebben az esetben is nassolni a mandulát! A magnézium a vérnyomásra is hatással lehet, azt optimalizálva pedig megelőzhetőbbek az érrendszeri problémák, a stroke, infarktus, TIA.

A mandula jótékony zsírsavtartalma a koleszterinszintre is kedvezően hat a tanulmányok szerint, mivel a kedvezőtlennek tartott LDL-koleszterin molekulák számát csökkentheti a vérben.

A mandula alacsony szénhidráttartalmú, és sok fehérjét és rostot tartalmaz. A fehérjékről és a rostról is ismert, hogy fokozzák a teltségérzetet, így az értékes tápanyagtartalom mellett ezért is hasznos a mandula a diétában.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/9-proven-benefits-of-almonds
Borítókép forrása: unsplash.com