Mindig nehéz az elhatározás, ha fogyókúrázni szeretnénk, hiszen a súlyvesztéshez vezető út nehéz és akadályokkal teli. Sorra kell venni, hogy pontosan mit, mennyit és mikor ehetsz, amit bizony nem könnyű betartani...

Főleg, hogy mindenki gyorsan szeretne látványos eredményt elérni, ami valljuk be, csakis fegyelmezettséggel és kitartással érhető el. Ezek azonban - a legtöbb esetben - kicsit sem igazak azokra, akik először vágnak bele a fogyókúra „projektbe”. Hibázni emberi dolog, ám ha tényleg fogyni szeretnél, akkor ezt a 4 hibát mindenképp kerüld el!

Sanyargató koplalás

Óriási tévhit, hogy több kilót fogyni csak koplalással lehet. Sőt, mi több tilos, hiszen a hosszútávú, biztonságos súlyvesztéshez rendszeres étkezés szükséges. A természetellenes sanyargatás helyett inkább figyelj rá, hogy mikor és mit eszel. Ezzel megalapozhatod a fogyáshoz vezető biztos utat, amellyel a testi és mentális egészségedet is megőrizheted. A koplalás felhagyásával, ugyanis a leadott súlyod kétszeresét is visszaszedheted, de ha ez nem lenne elég, még azt is megkockáztatod, hogy evési zavaraid lesznek.

Többször, keveset

Ha egész nap csak morzsákat eszel, este pedig felfalod a hűtőt azzal csak azt éred el, hogy a mérleged mutatója kicsit sem fog lejjebb menni. Szakértők szerint naponta ötször kell étkezni, méghozzá 3 óránként és kisadagokat. Ezzel nem hagyod leesni a vércukorszinted, viszont fogyni biztosan sikerül.

Semmi mozgás

A tartós fogyáshoz nemcsak az egészséges és szigorú diéta, hanem a mozgás is szükséges. Főleg, hogy ilyenkor az izomzatból is veszítünk. Az állóképesség megtartásához, ugyanis elengedhetetlen, hogy hetente többször, legalább fél órát kardiozz. Sokan azonban azt hiszik, hogy a kettő együtt összeegyeztethetetlen, így amikor már sikerült néhány kilótól megszabadulniuk ezt követően is csak az foglalkoztatja őket, hogy mikor és mit ehetnek.

Ne „mérlegelj”!

Legalábbis az első néhány hétben kerüld a mérleget, hiszen épp elég lesz átállni egy teljesen más étkezésre és életmódra. A fogyás sajnos nem egyik napról a másikra látszik meg, a kezdeti motivációt pedig gyorsan le tudja lombozni, ha folyamatosan a mérleget bámulod.

Borítókép forrása: pexels