Általános tévhit, hogy az asztalt gyümölcsök fogyasztása magas szénhidráttartalmuk miatt kerülendők a csökkentett energiatartalmú étrend alkalmazásakor. Napjainkban már a dietetikusok is azt javasolják, alkalmanként, kis mennyiségben az aszalványok is beilleszthetők a diétánkba. Fontos szempont azonban, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmazó terméket vásároljunk, ne helyettesítsük velük a napi friss gyümölcs adagunkat, fogyasztásuknál tartsunk mértéket, energia- és szénhidráttartalmukat pedig számoljuk bele a napi kalóriabevitelbe.

Napjainkban már a dietetikusok is azt javasolják, alkalmanként, kis mennyiségben az aszalványok is beilleszthetők a diétánkba. Fontos szempont azonban, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmazó terméket vásároljunk, ne helyettesítsük velük a napi friss gyümölcs adagunkat, fogyasztásuknál tartsunk mértéket, energia- és szénhidráttartalmukat pedig számoljuk bele a napi kalóriabevitelbe.

aszalvany_etrend_dieta
Forrás: pixabay.com

Aszalt szilva

Az aszalt szilva az egyik leggyakrabban fogyasztott aszalvány. Magas élelmirost- és szorbittartalmának köszönhetően leginkább székletrendező hatása miatt fogyasztják. Emellett gazdag káliumban és antioxidánsokban is gazdag. Szénhidráttartalma viszonylag magas (kb. 64 g/100 g), ennek ellenére - kismértékben fogyasztva – mégis javasolható a fogyókúrás étrendben is. 

 

Aszalt füge

A megfizethető áru aszalt füge rendkívül gazdag élelmi rostokban és ásványi anyagokban. Magas vitamintartalmának köszönhetően jó hatással van az idegrendszerre, a látásra és a bőr egészségére. Székletlazító hatását magas pektintartalma okozza. Kiváló antioxidáns, így rendszeres fogyasztása jelentősen hozzájárulhat a szabad gyökök okozta betegségek megelőzéséhez.

 

Aszalt datolya

A datolya kitűnő energiaforrás és jó hatással van az emésztésre. Húsa édes, szénhidrátokban, természetes cukrokban, élelmi rostokban, fehérjékben, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag. Magas cukortartalmát kompenzálja az a tény, hogy zsírt, koleszterint és nátriumot nem tartalmaz. Paszta vagy szirup formájában is felhasználhatók az ételkészítés során.

Forrás: FoodData Central
Borítókép forrása: unsplash.com